Account Manager

Experis Örebro / Säljarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Örebro i Örebro

Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby.

Siemens Building Technologies är inne i en stark tillväxtfas där vi ritar om Sverige automationskarta. Som marknadsledande aktör driver vi utveckling inom digitalisering och värdeskapande för våra kunder. Nu söker vi en engagerad Account Manager som vill vara med och göra skillnad i vår satsning!

Till Siemens AB, Building Technologies, och vårt kontor i Örebro söker vi nu en Account Manager

Som Account Manager på Siemens Building Technologies ansvarar du för att utveckla våra stora kunder, både befintliga och nya inom din region. Du träffar bestlutsfattare på hög nivå. Som Account Manager jobbar du långsiktigt och med hjälp av att skräddarsy bästa möjliga lösning skapar du ett värde för dina kunder. Du erbjuder Siemens hela produkt och tjänsteportfölj. Våra kunder finns inom en många olika områden där det gemensamma behovet är att skapa smarta och säkra fastigheter.

Publiceringsdatum
2017-06-07

Profil
Vi tror att du har gedigen erfarenhet som Account Manager. Senior säljare, med dokumenterade framgångrika försäljningsresultat.
Tidigare erfarenhet från Automationsbranschen är inte ett måste utan krav är erfarenhet av konsultativ försäljning och gärna inom ex IT, FM. Ytterligare meriterande är erfarenhet från byggbranschen.

Vilka är mina arbetsuppgifter?

* Ansvar för att vårda och utveckla relationer med nya och befintliga kunder, samt marknadsföra och presentera våra tjänster och koncept inom fastighetsautomation till slutkunder i regionen.
* Förhandla vid samarbetsavtal och anbud.
* Samordna och genomföra säljaktiviteter, utifrån budgeterade mål.
* Ansvara för kvalitet i säljprocessen och ansvarar för överlämning till utförandeorganisationen sker enligt gällande processer och rutiner.
* Nyttja Siemens samlade kompetens inom området för att säkerställa att vi levererar marknadsledande lösningar till våra kunder.

Vad krävs av mig?

* Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet och bevisat goda resultat av lösningsorienterad försäljning inom fastighetsautomation.
* Du har förmåga att lyssna på kunden, arbeta fram en teknisk och ekonomiskt attraktiv lösning samt presentera den på ett lättillgängligt sätt.
* Som person är du initiativrik, resultatinriktad och flexibel. Du är van att självständigt organisera och planera ditt arbete så att uppställda mål uppnås.
* Du har stor personlig drivkraft med vana att arbeta målfokuserat. Du är en bra relationsskapare och har förmågan att skapa arbetsrelaterade nätverk.
* Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat för att kunna hålla dialog med olika kunder.
* B-körkort är ett krav.

Vad mer behöver jag veta?
Divisionen Building Technologies är världens ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter och fastighetsinfrastruktur. I egenskap av tjänsteleverantör, systemintegratör och produktleverantör erbjuder Building Technologies fastighetsautomation, brand, säkerhet, energihantering, samt styr- och reglerprodukter för värme, ventilation och kyla. Building Technologies är en partner som erbjuder stöd och kunskap hela vägen från att identifiera behov till att erbjuda lösningar. Med hjälp från Siemens ökar kundernas lönsamhet genom förbättringar i inomhusmiljö, energieffektivitet och säkerhet.

Vad kan Siemens erbjuda mig?
Vi erbjuder dig ett spännande, utvecklande och självständigt arbete där du ingår i säljorganisationen för världens ledande leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Du får arbeta med marknadsledande produkter och system med hög kvalité och anpassad teknik. Vi ansvarar för att du får en grundlig introduktion av företaget, våra system och kunder.

Hur ansöker jag?
I den här rekryteringen samarbetar Siemens Building Technologies med Experis AB. För ytterligare information kontaktar du rekryteringskonsult Katarina Glennert, tel.054-22 18 81 eller Ann-Sophie Phil, tel 019-166575. Du lämnar din ansökan till denna tjänst genom att klicka på länken här intill, med bifogat CV. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen, begär vi från Rikspolisstyrelsen ett utdrag ur misstanke- och belastningsregistren innan anställning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 22918
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Glennert katarina.glennert@se.experis.com 054-221881

Företag
Experis Örebro

Adress
Experis Örebro
70283
70283 1880

Kontorsadress
Ormestagatan 1B

Jobbnummer
3540460

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Örebro

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Örebro: