Account Manager - Cargo Skåne

Würth Svenska AB / Säljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Würth Svenska AB i Helsingborg, Lund, Malmö, Halmstad, Kristianstad eller i hela Sverige

Vi tror på Skåne - vi söker därför en engagerad, kompetent och kundorienterad säljare.

Vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa i Skåne. Huvudmålgrupp och kundsegment här är Tunga Fordon (Lastbilar, Bussar, Släp, Entreprenad, Lantbruk mm) med koppling till Verkstäder och Transportföretag.

Vad jobbet innebär
Som Account Manager ansvarar du för ett eget distrikt inom regionen och jobbar med att långsiktigt utveckla och expandera distriktet för att uppnå tillväxt.

Området som du kommer att arbeta i är nordvästra Skåne.

Du utgår du från ditt hem och genomför kundbesök utifrån den planering som inom det geografiska området är lämpligt och som möter kundernas önskemål.

• Utifrån vår multikanalstrategi har du ansvaret för kunden oavsett vart kunden väljer att handla.
• Du bearbetar befintliga kunder och jobbar aktivt med nykundsbearbetning för att nå tillväxt
• Du ser över kundernas behov och hittar lösningar för att effektivisera kundernas hantering av förbrukningsmaterial
• Du fokuserar på försäljning och når budget
• Du jobbar proaktivt och är lyhörd för att fånga nya affärsmöjligheter
• Du genomför praktiska produktdemonstrationer

Vi vill att du

• Har relevant erfarenhet med koppling till företag inom målgruppen som är Cargo och Tunga Fordon.
• Meriterande är erfarenhet av B2B försäljning
• Har ett genuint intresse för att driva försäljning och att genomföra affärer
• Är fokuserad och ansvarsfull med ett stort affärsintresse.
• Ser vikten av att vara en del i ett lag för att uppnå bästa resultat
• Är resultatinriktad och tänker att mål är till för att nås
• Du är professionell i din framtoning och står för företagets värderingar
• Har en mycket god digitala mognad och du uttrycker dig väl i tal och skrift
• Du arbetar strukturerat och har en analytisk förmåga
• Förstår värdet av god service och är duktig på att etablera nya relationer både internt och externt

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete med ansvar, stor flexibilitet och goda möjligheter till utveckling. Du befinner dig nära till beslut och kommer att ha god möjlighet att påverka. Vår introduktion och vår Onboarding sträcker sig över 90 dagar.

Andra förmåner är bland annat möjlighet till distansarbete för de flesta av våra tjänster, kollektivavtal, bra arbetsmiljö, friskvårdsbidrag på 3000 kr, personalrabatter, tjänstebil för de tjänster som kräver det samt den tekniska och digitala utrusning som krävs för jobbet.

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.



Tjänstgöringsgrad: Heltid, tills vidare

Placeringsort: Helsingborg, Ängelholm, Örkelljunga med omnejd.

Övrigt: Tjänstebil, dator och mobiltelefon ingår. Vi har krav på B-körkort.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 27 november 2022. Kontaktperson för tjänsten är Regionchef Magnus Johansson tel. 070-3743540.

• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.



• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost vid inskickad ansökan.



• För de kandidater som går vidare i processen kommer inför en andra intervju att genomföra personlighetstest. Det kan bli aktuellt med andra typer av tester samt bedömningstekniker, som du i så fall kommer bli informerad om i din process.



• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.



På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som skapar ordning och reda.

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kundsupport i världsklass. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid 100%

Publiceringsdatum
2022-11-04

Ersättning
Fast lön + rörlig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Würth Svenska AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Würth Svenska AB (org.nr 556109-3021), https://www.wurth.se/om-wurth/att-jobba-pa-wurth/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Würth

Jobbnummer
7142670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Würth Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Würth Svenska AB: