Account Executive till HR-tech start-up bolaget Hailey HR

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-02-23

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hailey HR.

Om företaget
Hailey är ett SaaS HR-tech startup som grundades våren 2020 av en grupp ingenjörer och entreprenörer med flera framgångsrika företagsbyggen bakom sig. De sökte själva efter ett HR-system till ett av sina bolag men kunde inte hitta ett system som uppfyllde deras krav, så de bestämde sig helt enkelt för att bygga systemet de sökte efter själva! De har nått stor framgång och är idag ett team på 45 personer med lång erfarenhet av både HR och tech som vill digitalisera och modernisera HR-branschen.

Just nu är Hailey i en mycket spännande tillväxtfas där de dels expanderar till fler marknader utomlands, och dels förstärker Sverige-teamet för att kunna möta den stora efterfrågan som finns på marknaden.

Haileys heltäckande HR-plattform täcker hela medarbetarresan; anställning, preboarding, performance, surveys, analytics, offboarding etc. Hailey hjälper sina kunder att effektivisera sina kunders arbetssätt och processer på ett sätt som ligger i tiden. Hailey utmanar och digitaliserar helt enkelt det traditionella HR-arbetet.

Dina arbetsuppgifter
Som Account Executive hos Hailey HR erbjuds du en roll som nyckelspelare i bolagets försäljningsteam som idag består av 9 personer. Du tillsammans med övriga teamet arbetar aktivt för att öka bolagets kundbas. Fokus är B2B-försäljning där du ansvarar för hela försäljningskedjan, från prospektering till avslut. Det innefattar att bearbeta nya kunder, boka kundmöten och hålla demos där du presentera Haileys system. Efter godkänd offert lämnas kundansvaret över till Customer Success-teamet som i sin tur hanterar on-boardingen av nya kunder.

Då du arbetar med kunder från olika branscher med fokus på både stora och små bolag, är det viktigt att du är intresserad och motiverad av att arbeta med komplex försäljning som involverar flera kontaktytor, konsultation och lyhördhet gentemot kund. Du ges i rollen stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din och Haileys utveckling. Tillsammans med din chef ansvarar du för att nå dina uppsatta mål samt budget.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Hailey HR tror på potential framför erfarenhet. Därav så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt driv kopplat till försäljning.

• Arbetslivserfarenhet från sälj eller service ses som starkt meriterande
• Erfarenhet av att driva UF-företag, idrottat eller engagemang vid sidan om studier eller jobb ses som starkt meriterande
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift, svenska och engelska

Hailey HR söker dig som drivs av att alltid bli bättre, ständigt vill utmanas, utvecklas och lära sig nya saker. Vi tror även att du är en nyfiken person som motiveras av att nå mål och som älskar att arbeta nära affären och kunder. I rollen kommer du att arbeta med HR-chefer, VD:s och ledningsgrupper som främsta beslutsfattare, varav det kommer viktigt med en skarp och kvalificerad kunddialog. Därav tror vi att det är viktigt att du har lätt för att skapa förtroende genom din sociala förmåga samt din kunskap om Haileys system. Du har även en företagsam sida där du på egen hand driver ditt arbete framåt och får saker gjorda, med stöttning av din närmsta chef. För att kunna arbeta effektivt krävs också en god förmåga att enkelt skapa struktur och ordning i ditt arbete. Slutligen så går du igång på du utmaningen i att arbeta på ett snabbväxande och innovativ scale-up företag!

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hornstull, Stockholm
Lön: Fast + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: HR-tech, startup, rectech, HR-system, SaaS, B2B, försäljning, account manager, account executive, sälj, Stockholm, heltid, säljare, kundansvarig, business developer

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Victor Rundberg
victor.rundberg@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7481777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: