Account Coordinator - Customer Service vikariat

Thule Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gnosjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gnosjö, Gislaved, Tranemo, Vaggeryd, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Thule Sweden AB i Gnosjö, Värnamo, Malmö eller i hela Sverige

Om Thule Group
Thule Group är världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning säkert, praktiskt och med stil. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder Thule Group produkter inom fem områden: Carry Solutions (laptop- och kamera väskor, ryggsäckar mm), Vehicle Solutions (takräcken, skid- och takboxar, cykelhållare, snökedjor mm), Work Solutions (steghållare, verktygsboxar mm), Child Transport Solutions (cykelvagnar och babyjoggers) och Towing Solutions (dragkrokar och trailers för båt, hantverkare, häst mm). Thule Group har cirka 3.100 anställda på fler än 50 produktionsanläggningar och försäljningskontor över hela världen. Under 2010 uppgick försäljningen till 5,7 miljarder kronor.
Läs mer på www.thulegroup.com
Thule Sweden AB har sitt säte i Hillerstorp och utvecklar, tillverkar och distribuerar takräcken, skidhållare, cykelhållare m.m.
I tjänsten som Account Coordinator värdesätter vi stort ansvarstagande och social kompetens. I rollen ansvarar du för orderhanteringen, från inkommande order till utleverans, på ditt kundsortiment, vilket är distributörer och importörer på en internationell marknad. Du vårdar och servar befintliga kunder samt skapar nya kundrelationer tillsammans med säljansvarig. I rollen kommunicerar du dagligen via telefon och e-mail med externa parter och med andra interna så som ekonomi, marknad, produktutveckling, planering, lager. Då vi under denna period befinner oss i en högsäsong, är din roll även en resurs för hela avdelningen.
Du är serviceminded och en strukturerad kommunikatör. Du är självgående och utmanas av problemlösning, liksom en flexibel teamplayer som ställer upp för dina kolleger. Du har en hög arbetskapacitet och förmåga att bibehålla denna tillsammans med en positiv inställning och attityd även i situationer med högre arbetsbelastning. Prioriteringsförmåga, noggrannhet, en vilja att snabbt lära sig nya uppgifter samt att ha förståelse för helheter och processer är ytterligare egenskaper som vi efterfrågar. Dina dagliga verktyg i orderprocessen är vårt affärssystem M3 och Officepaketet.
Vi tror du har akademisk utbildning inom företagsekonomi, marknadsföring, logistik eller jämförbar arbetslivserfarenhet. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete inom kundservice och liknande arbetsuppgifter. Mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift är ett krav. Tyska och franska i tal och skrift ses som meriterande.
Vikariatet pågår mellan 120201-120831 och arbetet är på heltid/dagtid. Skicka in ansökan omgående då urval sker löpande, dock senast den 27:e december

Publiceringsdatum
2011-12-05

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Varaktighet 120201-120831

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-27
Ansökan endast via www.thule.com
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Therese Björk, Customer Service Manager, 0370-256 77 (Telefon), therese.bjork@thule.com

Företag
Thule Sweden AB

Adress
Thule Sweden AB
Box 69
33033 HILLERSTORP

Kontorsadress
Borggatan

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0370-255 00
Faxnummer: 0370-22908
E-postadress: info@thule.com

Jobbnummer
1098032

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Thule Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Thule Sweden AB: