Accessplanerare
Telenor Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Accessplanerare" (publicerad 2023-01-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.
Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.
Vad du kommer att göra?
Rollen inom Access Solutions innebär att du både kommer att ta fram den bästa accesslösningen på förfrågningar från vår säljorganisation samt vara med och planera för hur vunna affärer fysiskt ska anslutas till Telenors nät.
Du kommer i rollen, när fullständiga svar inte går att få genom API, att söka information i olika accessleverantörers system, kartläggning mot egen fiberinfrastruktur, och väga det mot önskade servicenivåer och leveranstider.
Du arbetar i nära dialog med CRM och i nära dialog vår säljorganisation i syfte att hitta lösningar som ger vår säljorganisation bästa möjliga konkurrenskraft. Vid vunna affärer så är du en nyckelperson där du kartlägger och dokumenterar hur en förbindelse fysiskt ska kopplas in i Telenors kraftfulla datanät
Rollen är ett vikariat på ett år med goda möjligheter möjlighet till förlängning.
Vem du är
För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som trivs i en administrativ roll där du agerar som spindeln i nätet. Du trivs med att ha flera kontaktytor och känner dig trygg i dialog med såväl säljorganisationen som tekniker och leveranskoordinatorer.
Du är samarbetsvillig, är van att jobba i CRM-system, och har du tidigare kunskaper inom fasta datatjänster är det ett stort plus! För att lyckas i rollen krävs det att din svenska är i nivå med modersmål samt goda kunskaper i engelska
Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan och jobba hemifrån de dagar du behöver? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.
Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Jan Redmo,
jan.redmo@telenor.se. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.
Placeringsort: Solna
Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Varaktighet, arbetstid
FULLTIME CONTRACT
Publiceringsdatum2022-04-11ErsättningSALARY
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTelenor Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J106574".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)
Jobbnummer 6528828
Observera att sista ansökningsdag har passerat.