Acceptanstestare med erfarenhet av komplexa projekt, Stockholm

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 5 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Delprojektet Train to Ground (T2G) ansvarar för kvalitetssäkring, leverans och överlämning av den IT i projektet. Detta innefattar samtliga applikationer som finns utanför tågen, samt integrationen mellan tågen och dessa applikationer.

Rollen innebär främst att planera, genomföra, dokumentera och utvärdera acceptanstester av leveransen, även om andra arbetsuppgifter kan förekomma. Uppdraget kräver också att konsulten läser och tar till sig av stora mängder text på både svenska och engelska.

Publiceringsdatum
2021-06-02

Dina arbetsuppgifter
• Att skriva testfall för och genomföra acceptanstester ("helhetstester") från simulerade/verkliga händelser på tåg till användarens klientsystem.
• Att granska leverantörens typtestfall.
• Att genomföra icke-funktionella tester.
• Att säkerställa att testmiljön är upprättad med rätt testdata, systemsamband, klienter, arbetsrutiner så att de planerade testfallen kan genomföras tillfredsställande.
• Att ansvara för felrapportering av de fel som identifieras i de tester som genomförs.
• Att samverka med verksamhetsrepresentanter och testare från andra närliggande delprojekt eller projekt i samband med acceptanstester.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Minst 5 års erfarenhet av operativ test av IT.
• Minst 2 års erfarenhet av arbete i större, komplexa projekt (> 50 MSEK budget).
• Minst 2 års erfarenhet av arbete i beställarprojekt, d.v.s. där projektets huvudsakliga leverans kommer från en avtalad leverantör snarare än att projektet bygger lösningen med egna resurser.
• Minst 2 års operativ erfarenhet av acceptanstester, antingen användaracceptanstester eller leveransacceptanstester mot leverantör.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Minst 2 års erfarenhet av testledande roll.
• Minst 1 års erfarenhet av arbete i testverktyg, t.ex. HP ALM.
• Minst 2 års erfarenhet av "T2G"/Wayside IT-området inom fordonsprojekt (tåg, bussar eller liknande).

Önskemål om personliga egenskaper:

• Samverkansförmåga.
• Ett positivt sätt.
• Självständighet.
• Kvalitetsfokus.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 5 månader

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
5785846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: