AB H Brunner söker ekonomiassistent till systerbolag

Experis Finance / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Örebro, Kumla, Hallsberg, Arboga, Karlskoga eller i hela Sverige

AB H Brunner, grundat 1905, är ett företag inriktat på försäljning av material, komponenter och maskiner främst till sko- och ortopediindustrin i Norden och Baltikum. Brunner har kontor och lager i Örebro. Företaget har också kontor i Estland och Kina. Brunner har totalt 14 anställda och omsätter ca 70 mkr. Företagets ambition är långsiktiga kundrelationer där man tillsammans med kunden hittar effektiva och framgångsrika lösningar.
Under 2013 förvärvades Pepes Lädervaror AB in i koncernen. Bolaget är Sveriges ledande grossist för skomakare men har även kunder inom andra branscher. Man har ett komplett sortiment av sul- och klackmaterial, maskiner, skovård, skotillbehör, lim, halkskydd, nyckelämnen mm. Pepes Lädervaror har 12 anställda och omsätter ca 16 mkr.
Läs mer om företagen på www.brunner.se och www.pepesladervaror.se

Publiceringsdatum
2013-08-21

Dina arbetsuppgifter
AB H Brunner i Örebro söker nu en ekonomiassistent till sitt nyblivna systerbolag Pepes Lädervaror AB. Som ekonomiassistent kommer du självständigt sköta det löpande ekonomiarbetet i Pepes Lädervaror AB. I tjänsten, som är en deltidstjänst på 50 %, kommer du bland annat att vara ansvarig för den löpande bokföringen, momsrapportering, betalningspåminnelser, kund- och leverantörsreskontra, kontoavstämningar. Tjänsten kommer att vara placerad i Örebro men Pepes Lädervaror AB har sin anläggning i Skyttorp, norr om Uppsala.

Vem är du?
Vi ser att du som söker har ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och du har en utbildning inom ekonomi på lägst gymnasienivå. Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Mamut är starkt meriterande. Som person trivs du i en tjänst där du får vara självständig och där du får möjlighet att sköta helhetsekonomin för ett bolag. Du ska ha ett strukturerat arbetssätt och ta stort eget ansvar för ditt arbete. Du är en person med stor social kompetens och trivs i samarbetet med andra.

Du har mycket god datorvana och arbetar självständigt i program som Excel, Word och Outlook. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska i tal och skrift.

Kontaktperson för detta jobb
Tycker du att detta låter intressant? Sök då tjänsten genom att klicka på "Ansök nu" med ett registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten kan du kontakta Experis, rekryteringskonsult Urban Appelquist på tel. 070-377 45 95. Sista ansökningsdag är 1 september.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Urban Appelquist 019-16 65 54

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1631316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: