Aastra Telecom söker Channel manager!
Aastra Telecon Sweden AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aastra Telecon Sweden AB i Stockholm Publiceringsdatum2012-03-15Beskrivning av verksamhetenAastra Telecom är störst i Norden på företagskommunikation.
Det är det vi brinner för!
Aastra Telecom är marknadsledande inom telefoni och Unified
Communications & Collaboration (UC&C) på den svenska
marknaden. Våra kunder finns inom alla branscher och vi tillgodoser lösningar till både små och stora organisationer. Vår affärsidéär att leverera produkter och lösningar med hög kvalitet someffektiviserar kommunikationen i företag och mellan företag ochanställda världen över.
Dina arbetsuppgifterVill du bli en del av vår framgång?
Som Channel Manager (CM) ansvarar du för försäljningen av
Aastras systemprodukter, med fokus på vår telefoni- och UCplattformAastra 400 som är avsedd för företagskunder inom
SME-segmentet (5-300 anställda).
Dina främsta arbetsuppgifter är
att utveckla affären för Aastra's produkter genom våra befintliga
återförsäljare men även att upparbeta nya kanaler till slutkund.
Vi lägger stor vikt vid närvaro hos våra återförsäljare för att skapa
och utveckla affärsrelationer med såväl beslutsfattare som tekniker, säljare och marknadsförare.
Du kommer tillsammans medåterförsäljaren att bearbeta slutkund genom olika aktiviteter, såsom kundbesök, demonstrationer, seminarier, mässor och säljtävlingar. Vår ambition är att Aastra ska vara marknadens bästa samarbetspartner som på ett smidigt sätt skapar goda affärer.
Eftersom våra återförsäljare agerar på den lokala marknaden ser
vi gärna att du är bosatt i sydvästra Sverige alternativt i Mälardalen. Viktigast är dock att du har relevant branscherfarenhet.
Vi erbjuder ett stimulerande, självständigt arbete med stor egen
frihet under ansvar.
Utbildning och erfarenhetFör att lyckas i denna roll vill vi att du har minst fem års erfarenhet
av försäljning inom områden såsom telekommunikation och
telefonväxlar. Du skall kunna påvisa goda säljresultat och du är
van att arbeta mot uppsatta mål samt har erfarenhet av att jobba
med indirekt försäljning via partners eller återförsäljare.
Du är en god kommunikatör och talar och skriver svenska
obehindrat. Då vårt koncernspråk är engelska bör du även kunna
hantera engelska i tal och skrift. Som person är du självgående,
resultatinriktad, engagerad, öppen, ansvarsmedveten och besitter stor egen drivkraft. Din sociala förmåga gör att du har lätt föratt skapa och utveckla goda relationer. Du är en lagspelare såväl internt som externt.
Rekrytering sker löpande!
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid.
TillträdeOmgående!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
eva.benckert@aastra.comKontaktEva Benckert HR-chef 08-568 67 185
FöretagAastra Telecon Sweden AB
AdressAastra Telecon Sweden AB
Box 42214
12617 STOCKHOLM
KontorsadressLM Ericssons väg 30, Hägersten
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-56867000
Jobbnummer 1188225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.