A2P Business Support Manager - till Telekomgigant

SW IT / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW IT i Stockholm, Solna, Sollentuna eller i hela Sverige

SW IT är specialister på rekrytering och konsultverksamhet inom IT. Vår erfarenhet av rekrytering i kombination med spetskompetens inom IT säkerställer att vi kan göra rätt matchningar som både på kort och lång sikt skapar meningsfulla relationer och ger bestående resultat för alla inblandade parter.

Är du resultatorienterad, ambitiös och vill arbeta globalt där resor ingår i tjänsten, då kommer du att trivas i denna roll.

SW IT söker för kunds räkning en Business Support Manager A2P SMS inom Messaging området. Vår kund är en av de stora spelarna inom Telekom och du anställs av vår kund. I din roll kommer du att stötta account managers och billingfunktionen i tekniska frågor.

Du erbjuds stora möjligheter till en spännande internationell karriär inom telekom. Hos vår kund ligger din framtid i dina händer och du själv sätter målet för din karriär. Vår kund ger dig möjlighet att utvecklas genom interna utbildningar och utvecklingsprogram.

Bakgrund A2P är en central koncernfunktion inom International Voice, Roaming, & A2P avdelning som är en del av vår kunds-Group Share Operations. Teamet behandlar alla kommersiella, affärs- och produktrelaterade aspekter av koncernens A2P Business och fungerar som ett nav och en clearingcentral för gruppens SMS-trafik.

Arbetsbeskrivning Som A2P Business Support Manager kommer du att förväntas att övervaka den dagliga driften av ett A2P företag och bidra till utvecklingen av produkter och lösningar inom detta område. Det förväntas att du visar en hög kompetens inom A2P området, SMS/Messaging .

Det är en tvärfunktionell roll och du stöttar Account Managers och Routing Managers i tekniska frågor. Du har många kontaktytor som exempelvis leverantörer, dotterbolag i koncernen och övrig verksamhet där du strävar efter att skapa god relation och kontaktvägar.

Som A2P Business Support Manager är det viktigt att du har en fördjupad förståelse för syftet av olika meddelandetyper, A2P messaging buisness, SMS routing och dess kvalitetskrav inkluderande tillhörande kommersiella, tekniska och ekonomiska aspekter. Du kommer också att arbeta med SMS-IW avtal och aktivt utvärdera konkurrenskraftiga Messasing routes i fråga om pris och kvalitet. I din roll ansvarar du för att samordna systemen med aspekt på teknik, statistik och information för basen i verksamheten.

Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har

Examen i tekniska ämnen eller motsvarande Flera års praktisk erfarenhet av att arbeta med A2P SMS miljö Ett nyfiket sinne, stark analytisk förmåga och problemlösningsförmåga Ett resultat och lösningsorienterat arbetssätt Förvaltningskunskap av SMS Routing God kommunikationsförmåga i både engelska och svenska God datorvana (Microsoft Office) (kunskap i MySQL är meriterande) Djup Excel kunskap Förmåga att arbeta självständigt i en snabb och dynamisk miljö Expertis inom användningen av modern teknik
Övrigt SW IT, en del av SJR koncernen, söker för kunds räkning ovanstående tjänst. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Markus Öhman, 070-471 02 43 alt. markus.ohman@sw.se .

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid

Publiceringsdatum
2017-03-20

Ersättning
Enl. ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Markus Öhman

Företag
SW IT

Adress
SW IT
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20

Jobbnummer
3385541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW IT: