4 fakturahandläggare östersund

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund med sammanlagt cirka 200 årsarbetskrafter.
Vi erbjuder ekonomiadministrativa tjänster, lön och lönerelaterade tjänster samt e-handelstjänster. Vi har som målsättning att 2015 hantera 25 procent av alla statligt anställda. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för e-handel som ansvarar för e-handelsprocessen från beställning till betalningsunderlag. Inom avdelning finns handläggare inom leverantörsreskontran, leverantörsanslutare, verksamhets specialister samt systemadministratörer med inriktning på e-handel.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Statens servicecenter söker nu fakturahandläggare med stor kunskap inom e-handelsprocessen och då specifikt leverantörsfakturaprocessen kopplat till systemstöd i Agresso och/eller Visma. Fakturahandläggaren ska i huvudsak arbeta med befintliga kunder och kommer tillsammans med övriga inom enheten systematiskt effektivisera befintliga processer.

Publiceringsdatum
2013-04-26

Dina arbetsuppgifter
• Löpande arbete för respektive kundmyndighet.
• Arbeta med processförbättringar inom e-handelsområdet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieekonom eller motsvarande som bedöms likvärdigt.
• Djup kunskap i leverantörsfakturaprocessen
• Kunskap i Visma och/eller Agresso.
• Mycket god IT vana

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet från arbete inom staten

Vidare ska du ha förmåga:

• Att samarbeta.
• Vara kommunikativ
• Vara resultatinriktad
• Vara serviceinriktad.

Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper.

Övrig information
• Anställningen är 100 %.
• Anställningen är placerad i Östersund.
• Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Christer Dahlén 070-227 69 30 eller avdelningschef Annica Schölund Storm tel. 010- 456 0128.
• Fackliga kontakter Ulrika Mognell ST tel 010-456 02 32, Anéa Elfving SEKO tel 08-791 42 59, Therése Rosén SACO-S, tel 010-456 00 91.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 17 maj till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt ?Ansökan fakturahandläggare dnr: 10226-2013/2511

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-17
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 10226-2013/2511
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
FE 15
83281 Frösön

Kontorsadress
Öneslingan 11
östersund

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
1534419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: