4 bid manager / avropsansvarig till globalt bolag

TNG Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Nu söker vi 4 stycken bid manager / upphandlare till ett internationellt bolag i Kista

Har du erfarenhet av att arbeta med upphandlingar eller avrop? Har du kanske jobbat som bid manager tidigare? Nu söker vi för kunds räkning en upphandlingsansvarig / bid manager till ett långt uppdrag på ett globalt bolag. Vi intervjuar löpande så sök redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du kommer att jobba i bolagets lokaler men formellt vara anställd av TNG. För oss på TNG är det oerhört viktigt att du som konsult trivs och känner dig trygg i din anställning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Du omfattas också av våra övriga förmåner såsom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Som konsult på TNG kommer du även ha en dedikerad och engagerad konsultchef vid din sida som har kontinuerlig kontakt med dig, arbetar för att du ska få en önskad utveckling i din yrkesroll samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I din roll som bid manager kommer du att arbeta med alla upphandlingar som uppkommer utanför ramavtalet med bolagets största kund. Främst rör det IT-tjänster men även andra typer av områden kommer att förekomma. Du kommer även jobba med avrop från de största redan ingångna avtalen.

Du kommer bland annat jobba med:

* prissättning och kalkylering
* intern sammanställning av material till anbuden
* framtagande av affärsmässiga och vinnande anbudstexter på engelska
* dokumentation, analys och uppföljning efter avslutad upphandling
* förvalta existerande avtal

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer ingå i ett välfungerande team med sex personer som sitter i liknande tjänster och där hjälpen är nära. Tjänsten är på heltid, med viss flexibilitet i arbetstiderna, och är placerad i Kista.

Uppdraget är till en början på sex månader med stora möjligheter till förlängning. Start sker så snart rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi söker en person med erfarenhet av upphandlingsarbete samt är införstådd i hur anbud formuleras på den privata marknaden. Du är duktig på att kalkylera och räkna på pris kontra risk och har ett allmänt gott affärssinne. Du talar och skriver engelska på en hög nivå.

Då stora delar av arbetet är självständigt är det viktigt att du är handlingskraftig och är duktig på att prioritera. För att lyckas i rollen ser vi att du är utvecklingsorienterad, affärsmässig och noggrann.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-10-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hendrik Christiansson 070-9378702

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Jobbnummer
3763291

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: