3rd line supporttekniker till nWise i Uppsala!
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Vill du bli en del av ett expansivt företag där din roll blir att ge varierad teknisk support på en spännande produkt? Då söker vi dig till Nwise supportteam!
Om uppdragsgivaren
nWise är Europas ledande leverantör av system och mjukvara för video- och textkommunikation. Företaget grundades 2008 och har sedan dess varit lönsamt och haft en stabil tillväxt. Deras produkt MMX är i grunden byggd för att i en Contact Center-miljö kunna hantera avancerad telefoni oavsett medietyp och med en mängd olika funktioner för både användare och tjänsteleverantör. Bland nWise kunder finns bland annat Deutsche Telekom, Telenor och TDC. Företaget befinner sig nu i ett expansivt skede med etableringar på nya internationella marknader.
Beskrivning av tjänsten
Som 3rd line supporttekniker kommer du att lösa varierade tekniska problem kopplade till företagets produkt. Du kommer koppla upp dig remote och via telefon ge support åt systemkunder och privatpersoner. De vanligaste ärendena är kopplade till installation, integration och support. Du kommer göra avancerad felsökning i mjukvara, hårdvara och nätverk.
I arbetet ingår även en del drift där ditt ansvar blir att uppgradera, underhålla och övervaka miljön. Om du vill ha en tekniskt bred roll i ett litet team på ett snabbt växande företag så är detta jobbet för dig! Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett gediget intresse för teknik och service. För att lyckas i rollen behöver du ha en bredd tekniskt och vi ser gärna att du tidigare arbetat med 2nd eller 3rd line support. Du har kunskap inom:
• Windows OS
• Linux server
• Generellt mycket god kunskap inom mjukvara och hårdvara.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara konkret och pedagogisk. Du är målmedveten och strävar alltid efter att såväl lösa problemet som att ha nöjda användare.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
Nyckelord: support, drift, 3rd line, third line, linux, windows, supporttekniker, IT
Publiceringsdatum2015-02-23Arbetstider och omfattningHeltid Heltid/Tillsvidare
ErsättningEnl. ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-24
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Scheef
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2176762
Observera att sista ansökningsdag har passerat.