3rd line support till stort detaljhandelsföretag

Maxkompetens Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en 3rd line support inom IT-frågor. Vår kund är ett av landets ledande detaljhandelsföretag med inriktning mot fordon och tillbehör för bilar och båtar. De har ett mycket starkt och välkänt varumärke och har butiker i hela landet samt på flera platser i Stockholmsområdet.

Som 3rd line support kommer du att ingå i ett team på 6 personer som har övergripande ansvar över IT-supporten i företaget. Tjänsten är väldigt varierad och du kommer att arbeta med allt ifrån fysisk flytt av datorer och kopplingar internt på huvudkontoret till att hjälpa anslutna butiker med klientfrågor, avhjälpa systemfel och hårdvarufel. Första linjens supporttekniker finns placerade i södra Sverige och en stor del av rollen innebär därför en koordinerande del exempelvis gällande dokumentation och säkerställande av att störningsinformation når alla involverade parter.

Du kommer att tillhöra supportteamet på huvudkontoret som har bra sammanhållning och arbetar nära varandra. Kunskapsöverföring är något som genomsyrar både tjänsten och avdelningen och du kommer att samarbeta med flera mycket kompetenta tekniker. För rätt person finns därför stora möjligheter att utvecklas och lära dig mer inom de vida ramarna för rollen.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. För rätt person finns dock goda chanser att bli anställd ute hos vår kund.

Din profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och teknik och är sugen på att utvecklas och lära dig mer! Vi tror att du har en gymnasieteknisk bakgrund och ca 6 månader till 1 års erfarenhet av support sedan tidigare.

Krav:
• Utbildning inom IT på gymnasienivå eller motsvarande
• Erfarenhet av Office 365 är ett krav
• 6 månader- 1 års erfarenhet av ärendehanteringssystem och support
• Ett intresse för IT och en vilja att lära dig mer

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som person är du stresstålig då arbetet i perioder kan vara hektiskt. Du behöver vara en pedagogisk och lugn person som på ett bra sätt kan förmedla information även till personer som inte har samma tekniska kunskap som du. Då tjänsten är bred krävs också en prestigelös sida och en vilja att hugga i där det behövs.

Start: Omgående
Arbetsplats: Stockholm
Arbetstid/omfattning: Heltid
Lön: Individuell lön

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida www.maxkompetens.se. Välkommen med din ansökan!

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering. Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag verksamhet på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen ca 350-400 konsulter ute på uppdrag.
Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-09-27

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Ange följande referens när du ansöker: 6502
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Li Lövebrant li.lovebrant@maxkompetens.se 08-120 753 03

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Hantverkargatan 25 B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25 B

Jobbnummer
3721098

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: