3rd Line support inom nätverk rekryteras till Stream Global Serv

Experis IT / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Stream erbjuder kundsupport på den nordiska marknaden. Våra kunder är väletablerade företag som valt att outsourca sin supportverksamhet. Stream hjälper både privat- och företagskunder med support. Vi finns i Helsingborg och i Aalborg och vi tillhandahåller support på danska, finska, norska och svenska. Vi är 230 anställda i Norden och över 30.000 medarbetare globalt.

Vi söker nu dig som brinner för nätverk och vill utvecklas! Vår kund är en av de ledande aktörerna av nätverkslösningar.

Publiceringsdatum
2012-02-03

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är baserad i Solna och innebär att hjälpa användare med utmanande nätverksfrågor. Som 3rd Line Support inom nätverk kommer du att hjälpa L1 och L2 Service Desk med de problem som kommer in samt lösa tekniska problem och ge supportstöd till våra kunder för att upprätthålla en hög tillgänglighet på deras utrustning. De problem som du kommer att arbeta med är inom områden så som Storage, wireless, switching och säkerhet. Du kommer att ha användning av dina kunskaper inom nätverksprotokoll. Du kommer att arbeta i ett team på 6 personer som hanterar kunder inom EMEA.

Som 3rd Line Support inom nätverk kommer du att arbeta med följande:
• Hantera kundcase från L1 och L2 Service Desk
• Återskapa kundmiljöer för att underlätta felsökning eller acceptanstest innan driftsättning
• Arbeta med 3: e parts produkter för att skapa framgångsrika nätverksmiljöer

Vi ser att du som person gillar att utmanas och är teknikintresserad. Du förväntas att arbeta självständigt och oberoende. Du har en vilja att utvecklas och lära dig saker inom nya områden.

Bakgrund
Du har CCNA certifiering samt minst 2 års arbetslivserfarenhet inom området så som support. Tjänsten kräver att du har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande är om du även har:
• CCNP certifiering
• Erfarenhet av att ge support av NAS och SAN
• Kunskap om lagring och AD
• God förståelse av PC hårdvara/mjukvara , TCP / IP, brandväggar, LAN, WAN, VoIP och Windows / Mac OSX operativsystem
• Kunskap om VPN, trådlöst nätverk, värdepapper och fjärråtkomst

Så ansöker du
För att söka tjänsten registrerar du ditt CV på Experis hemsida: www.experis.se och kopplar ditt CV till tjänsten. Vi kommer att se över ansökningarna löpande så ansök redan idag! Vid frågor kontakta gärna Jan Falck på 08-508 954 44 eller Mikaela Hedenros på 08-508 954 13. Vi ser över ansökningarna löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikaela Hedenros, +46 8 508 954 13

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1148156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: