3M söker Prisspecialist till Sollentuna
We select Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos We select Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige 3M är ett globalt företag som finns i över 60 länder och har 80 000 anställda. Vi arbetar inom sex affärsområden; hälsovård; kontor & konsument: industri & fordonsindustri; trafiksäkerhet, grafiska- & optiska system; säkerhet, skydd och fastighetsunderhåll samt elektro & telekommunikation.
I Sverige, där 3M funnits sedan 1962, är vi idag cirka 600 anställda och omsätter 1,9 miljarder kronor fördelat på ca 8 000 produkter. Huvudkontoret ligger i Sollentuna och säljkontor finns i Göteborg. I Gagnef och Värnamo har vi forskning och utveckling samt tillverkning av svetshjälmar, andningsskydd och hörselskydd.
Rollen:
Gillar du att ansvara för att underhålla och säkerställa kvalitet på data i ett affärssystem?
Arbetet som Prisspecialist innebär att lägga till, ändra och ta bort data genom att uppdatera vårt affärssystem Euroms med nya priser enligt information från sälj och marknad. Du har ett nära samarbete med olika avdelningar inom företaget, säkerställer att arbetsrutiner följs samt utreder och släpper prisreklamationer. Tjänsten innebär även att plocka ut underlag kopplat till priser från affärssystemet samt att skapa automatiska uppdateringar i systemet.
Som Prisspecialist arbetar du som en del i Logistikteamet vilket innebär lokalt ansvar med Nordiskt samarbete. Du kommer även att delta i projekt kopplade till prisprocessen samt internt utbilda och informera om prisprocessen.
Dina erfarenheter och kvalifikationer:
Som person är du drivande och strukturerad med en analytisk förmåga. Du har lätt för att organisera, prioritera och sätt dig in i nya rutiner. Vi ser att du har en universitets-/högskoleutbildning med några års arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Samarbete är viktigt, därför bör du ha lätt för att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. God kunskap i MS Office med hög kompetensnivå i Excel då stor del av prisunderlagen hanteras i Excel format.
Vi sätter stor vikt vid erfarenhet av affärssystemet SAP då vi inom ett par år kommer att gå över från Euroms till SAP, därmed finns utvecklingspotential för bredare roller i framtiden för rätt profil. Kunskap om Lotus Notes databaser är meriterande.
Detta är en heltidstjänst i Sollentuna, du bor i Stockholmsområdet eller är flyttbar hit.
Din ansökan:
I den här rekryteringen samarbetar vi med We Select. Skicka därför din ansökan till
maria.heikinpieti@weselect.se . Har du frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Maria Heikinpieti, 0707 - 21 01 21. Ansökningarna hanteras löpande så vänta inte med din ansökan.
Sista ansökningsdag är 24 juni 2012
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2012-06-05Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-24
Ansökan kan skickas till e-postadress:
maria.heikinpieti@weselect.seFöretagWE SELECT SWEDEN AB
AdressWE SELECT SWEDEN AB
Sibyllegatan 47
11442 STOCKHOLM
KontorsadressSibyllegatan 47
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0707-21 01 21
Jobbnummer 1264492
Observera att sista ansökningsdag har passerat.