3:d Line support lösningstekniker
SweSale Rekrytering AB Steria / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SweSale Rekrytering AB Steria i Stockholm 3:d Line support lösningstekniker till Sterias Desktop driftsteam
Vi söker till vår kund Sterias räkning en 3:d Line support tekniker. Vår kund Steria har över 40 års erfarenhet av planering och, utveckling och drift av effektiva it-lösningar för stora verksamheter. Med mer än 19 000 medarbetare i 16 länder och ca 160 kollegor i Sverige är vi tillräckligt starka för att framgångsrikt lyckas med stora åtaganden – samtidigt som vi är tillräckligt små lokalt för att verkligen bry oss om våra kunder och medarbetare. Hos oss får du arbeta med några av vår tids mest spännande it- och förändringsprojekt som är av avgörande betydelse för våra kunders verksamhet. Du blir del av ett professionellt, men informellt och personligt team där all bidrar till framgång. Ditt arbete och engagemang blir betydelsefullt för helheten.
Arbetsuppgifter;
Det innebär arbete inom förvaltning av ett flertal kunders klientplattformar samt uppbyggnad och underhåll av infrastrukturen kring standardarbetsplatser. Du kommer att arbeta med att lösa ärenden från våra kunder som inte vår Call Group eller Resolution Group har möjlighet att lösa. Du dokumenterar och delger dina kollegor din kunskap och erfarenhet. Du arbetar med våra kunders affärskritiska system och det är därför mycket viktigt att du kan kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt. Jourtjänstgöring kan komma att förekomma enligt rullande schema och du har givetvis B-körkort.
Vi söker dig;
Vi tror att du allra minst har en adekvat högskoleutbildning men om du har fått motsvarande kompetens på annat sätt är det också intressant. Du har kompetensutvecklat dig under tiden och tagit relevanta certifieringar. Du behöver kunna svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Du har flera års erfarenhet av och ett gediget kunnande och intresse kring problemlösning på klient och servernivå som du kombinerar med ett serviceinriktat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av supportarbete via remote och telefon. Att du har vana från outsourcing och de speciella krav det ställer på leverans ser vi som en fördel samt erfarenhet av utrullningar och förvaltning av standardarbetsplats och applikationer till medelstora företag. Du har kunskaper motsvarande Microsoft 70-635 (MDT 2008),70-401 (SCCM 2007), 70-620 (Windows Vista), 70-290 (Server 2003) samt 70-640 (2008 AD). Du har även kunskaper kring MS MDT 2008, group policies, MS Windows Server 2003 och 2008, Active Directory och hög kompetens kring Windows OS (XP,Vista). Du är en teamspelare som har god förmåga att identifiera kundens problem och är ordnings- och ansvarsfull.
Tjänsten kommer att tillsättas omgående så vänta inte med din ansökan utan skicka CV samt personligt brev till Konsultchef Adelie Örnhall på mail,
adelie@swesale.se .
Publiceringsdatum2010-04-08Arbetstider och omfattningHeltid/ Tillsvidare
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-08
Ansökan kan skickas till e-postadress:
adelie@swesale.seAnsökan sker via företagets webbplats.
KontaktAdelie Örnhall
FöretagSweSale Rekrytering AB Steria
AdressSweSale Rekrytering AB Steria
Bangatan 21
17163 Solna
Jobbnummer 624138
Observera att sista ansökningsdag har passerat.