3 Telefonister
Länsstyrelsen i Kronobergs län / Kundservicejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Kronobergs län i Växjö Länsstyrelsen i Kronobergs län är en av 250 statliga verksamheter. Vi står upp för den demokratiska processen och utvecklar Kronoberg genom meningsfulla och utvecklande uppdrag. Vi är ca 200 medarbetare inom 19 verksamhetsområden, där vi på olika sätt är samhällsbyggare, kunskapsförmedlare och rättsgaranter. För oss är det viktigt att vår värdegrund och vår vision om att vara ett föredöme är levande verktyg som tar oss framåt i vårt sätt att tänka och agera. Vägen till visionen går genom våra fyra strategier; Bygga en modern mänsklig myndighet...Med fokus på dem vi är till för...Genom ett tvärsektoriellt arbetssätt...Tillsammans med andra.
Telefonistorganisationen har ett nationellt uppdrag och står för ett professionellt och gott bemötande både mot externa och interna kunder. Vi är ett team på 10 tillsvidareanställda samt några timvikarier som varje vardag mellan kl.08.00-16.30 svarar på snitt 2000 samtal.
Publiceringsdatum2019-10-17ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår att vidareförmedla frågeställningarna inom hela Länsstyrelsens ansvarsområde. Guida kunderna om Länsstyrelsernas tjänster på webben, ta emot synpunkter och bidra till vårt ständiga förbättringsarbete. Arbetet utförs i huvudsak genom att ta emot och vidareförmedla samtal samt besvara frågor i telefon och via mail. Du kommer ingå i ett team där ni samarbetar för att ge kunderna bästa tänkbara service.
KvalifikationerDu som söker har en stark känsla för service, du är noggrann och har förmåga att lyssna in vad kunden efterfrågar. Du har god kompetens i och vana att arbeta med dator som verktyg. Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Vilja och förmåga att bidra till utveckling, en lagspelare som är målinriktad och vill arbeta för att teamet ska nå utsatta mål. Du ska vara en god lyssnare och kommunikativ. Utpräglat serviceinriktad. Intresse för samhällsfrågor.
Meriterande är om du har utbildning inom kundkommunikation och bemötande eller erfarenhet från arbete inom kundtjänst. Kunskap inom något av de nationella minoritetsspråken, t.ex. finska, samiska, meänkieli, romani chib eller jiddisch är också meriterande. Vi fäster stor vikt vid dina pesonliga egenskaper. Erfarenheter krävs.
ÖVRIGT
Vårt sociala klimat får högt betyg i medarbetarundersökningar. Det är vi stolta över. Hos oss är det nämligen viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.
Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLänsstyrelsen i Kronobergs län
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-6056-19".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsstyrelsen i Kronobergs län (org.nr 202100-2296),
http://www.lansstyrelsen.se/kronoberg Jobbnummer 4876867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.