3 speciallärare till Bergundaskolan

Växjö kommun, Skola och barnomsorg / Speciallärarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Skola och barnomsorg i Växjö

Skol- och barnomsorgsförvaltningen i Växjö kommun har cirka 2 100 anställda. Verksamheten omfattar förskola, pedagogisk omsorg, förskoleklass, grundskola, grundsärskola och fritidshem. Dessutom ingår fritidsgårdsverksamhet, kulturskola och skolbibliotek.

Bergundaskolan är en F-9-skola som är belägen nära naturen, mellan Norra Bergundasjön och Helge å, och samtidigt nära staden.

Enheten består av flera arbetslag fördelade på F-6 och 7-9. Skolan har i dagsläget cirka 420 elever. Vi är en skola med digital satsning där verktyget ska bli ett naturligt verktyg i vardagen, både för elever och personal. Skolan präglas av en trevlig och lugn studiemiljö med engagerade, kreativa och nyfikna elever. Med våra elevers goda studiemotivation som grund, tillsammans med vår kunniga och erfarna personal når vi goda studieresultat och god trivsel. Bergundaskolan står även inför en spännande framtid med byggnation av en helt ny organisation och en ny skolbyggnad.

Publiceringsdatum
2014-04-17

Arbetsuppgifter
Bergundaskolan söker tre erfarna och duktiga speciallärare.

Du kommer att arbeta som speciallärare i ett arbetslag där 8-10 pedagoger ansvarar för cirka 100 elever. Du kommer att stödja elever och lärare, på högstadiet, utifrån ett inkluderande elevperspektiv, i syfte att stimulera våra elever att nå de högsta studieresultaten som är möjliga.

Tjänsterna tillsätts om erforderliga beslut fattas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad speciallärare för årskurs 7-9. Du som har utbildning men inte legitimation som speciallärare kan komma att bli aktuell för tjänsterna, men då blir dessa tidsbegränsade.

Som person är du professionell i din yrkesroll. Du har ett tydligt men inbjudande sätt vilket skapar goda relationer med elever, kollegor och föräldrar. Din förmåga att se individer gör att du utifrån varje persons förutsättningar kan motivera och hjälpa dem till en bättre prestation.

Då skolan arbetar med iPad som ett digitalt lärverktyg är det önskvärt att du arbetat med liknade verktyg som stöd. Önskvärt är även tidigare erfarenhet av arbete som speciallärare.

Tjänsterna kan kombineras med andra utlysta tjänster för enheten (se annons SoB 68/14).

Varmt välkommen med din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Deltid. 75% Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-08-07 För tillsvidareanställning är det krav på lärarlegitimation. Om du blir aktuell för anställning men inte har lärarlegitimation kan andra anställningsformer bli aktuella.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-04
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.
Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
I vår verksamhet måste du enligt lag (2010:800) visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställningsblanketten kan hämtas på Klicka på denna länk för att göra din ansökan och du ska använda det som heter "Skola eller barnomsorg (442.5)".
CV- och annonsförsäljare undanbedes.
Ange följande referens när du ansöker: SoB 71/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tommy Gravéus, Rektor Bergundaskolan 0470-416 68

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via Växjö kommuns växel 0470-410 00

Företag
Växjö kommun, Skola och barnomsorg

Adress
Växjö kommun, Skola och barnomsorg
Box 1222
35112 Växjö

Jobbnummer
1846516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Skola och barnomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Skola och barnomsorg: