3 söker Teamledare med erfarenhet från arbete med sociala medier

3 / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 3 i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Gnesta eller i hela Sverige

3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1300 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
3's Kundservice  hanterar alla frågor och problem som våra privatkunder har, allt ifrån frågor av teknisk och ekonomisk karaktär till allmänna frågor kring abonnemang, mobiler och mediatjänster, Vårt mål är att överträffa våra kunders förväntningar på vad en kundservice kan leverera. Hos alla våra avdelningar står kunden i fokus och vi arbetar med alltifrån att säkra kundens engagemang i 3 till hur vi tar betalt av kunderna.
I samband med att en av våra teamledare går vidare i sin karriär inom 3 söker vi nu en ny engagerad och resultatfokuserad ledare  för det team hos oss som fokuserar på kundservice i andra kanaler än telefon, t ex via sociala medier (Facebook, Twitter, bloggar etc) samt vår service via e-mail.
Teamledaren är ansvarig för ett team på 15 personer och har totalt medarbetaransvar för serviceagenterna i sitt team. Teamet arbetar mot uppsatta mål och teamledarens viktigaste uppgift är att coacha medarbetaren i hans/hennes måluppfyllelse. Teamledaren ansvarar för löne- och utvecklingssamtal, teammöten, driftsmöten, mål- och resultatdiskussioner. Utöver detta är han/hon ansvarig för att delta i och driva olika kundservicerelaterade projekt, samt rapportera resultat till ansvarig avdelningschef Cina Sandlin.
Du som söker bör känna igen dig i följande beskrivning:
•  Tidigare erfarenhet av arbete i en kund- och resultatorienterad verksamhet
•  Inneha erfarenhet av arbete med sociala medier och skriftlig kommunikation
•  Eftergymnasial utbildning med inriktning inom media och kommunikation
•  Inneha tidigare ledarerfarenhet och se tillgänglighet för medarbetare som en självklarhet i ditt arbete 
Vi ser gärna att du har gedigen erfarenhet av skriftlig service, såväl som service i direktkontakt med kund.  Vidare är du en analytisk person med intresse för affären. Du har förmågan och intresset av att leda, utveckla och inspirera andra. Som person är du ansvarskännande, relationsbyggande och proaktiv. Du föredrar en arbetsmiljö som präglas av nytänkande, förändring och utveckling.  Att ta beslut och säkerställa leverans är en självklarhet för dig. 
Vi erbjuder dig möjligheten att:
•   Vara med och driva och utveckla 3's kamp för nöjdare kunder
•   Inspirerande och utmanande arbete där du har möjlighet att utvecklas i din roll och påverka ditt arbete
Vill du vara med och utveckla 3s servicekoncept avseende sociala medier (Facebook, Twitter, bloggar etc) samt vår service via e-mail, så att vi kan erbjuda en förstklassig service mot våra kunder i dessa kanaler, så är du välkommen med din ansökan redan idag. Intervjuer kommer att ske löpande.

Publiceringsdatum
2011-10-13

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Fast + rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Cina Sandlin, +46 735 33 75 20
Jannica Friberg, +46 735438541

Företag
3

Adress
3
Box 30213
10425 STOCKHOLM

Jobbnummer
1054158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 3

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 3: