3 söker en Teamledare för Löne- och HR-administration

3 / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 3 i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Gnesta eller i hela Sverige

3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.

Vår HR- och löneavdelning består av 10 personer varav tre arbetar med lön. Vi är en servicefunktion som arbetar nära verksamheten med att ge både stöd, struktur och lön åt cirka 1600 medarbetare och chefer på 3. När nu en kollega på lön väljer att gå vidare, söker vi en teamledare för löne- och HR-administration.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

• Du är teamansvarig för lönefunktionen och säkerställer att löneutbetalningarna alltid sker i rätt tid och med mycket hög kvalitet
• Du ansvarar för att kontinuerligt vidareutveckla och effektivisera vår lönefunktion och våra förmånserbjudanden
• Du administrerar våra pensioner och ansvarar för hanteringen av exempelvis tjänstebilar, lunchförmåner och friskvårdsbidrag
• Du är vår expert på lagstadgade och kollektivavtalsförhandlade (IT avtalet med Unionen och Akademikerna) löne- och förmånsfrågor
• Du är en viktig länk i samarbetet mellan lön och HR och ansvarar för delar av  HR-administration som till exempel anställningsavtal, sjukintyg, långtidsfrånvaro, rehabilitering
• Du deltar i utbildningen av nya chefer
• Du koordinerar årliga lönerevisioner
• Du arbetar själv till viss del med löneadministration för att inte förlora kontakten med det dagliga och för att säkerställa en bra fördelning och bemanning vid semester och sjukdom
• Du arbetar även med framtagande och analys av statistik, förbereder underlag vid årsbokslut och ger stöd vid internrevisioner och har även kontakt med myndigheter
• Du agerar som ett proaktivt och serviceinriktat stöd åt chefer och medarbetare i hela organisationen

Erfarenhet och kunskap

• Du måste ha minst 5 års erfarenhet av lönehantering, helst från företag med över 1000 löneutbetalningar per månad
• Du bör ha erfarenhet av eller god förståelse för HR-administration
• Du behöver ha mycket goda praktiska erfarenheter av att arbeta i Hogia lön eller mycket goda kunskaper från andra lönesystem
• Du är en mycket duktig administratör med fokus på ordning, struktur och noggrannhet och hög kvalitet i det dagliga arbetet
• Du är en proaktiv och serviceinriktad lagspelare med positiv attityd, som förstår att på 3 är försäljning vår överlevnad och att vi som servicefunktion har en viktig roll i 3's kamp för nöjdare kunder
• Du bör ha arbetat med hela löneprocessen i kollektivavtalsanslutna företag, och förstår väl dynamiken i ett företag som har både butiksbemanning och skiftesarbete
• Du har en ekonomisk utbildning inom lön med god kännedom om arbetsrätt kopplat till lön.
• Du har mycket goda kunskaper i Excel och skriver främst svenska och helst även engelska obehindrat
• Du är en genuint serviceinriktad och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta självständigt i en spännande och snabbt föränderlig miljö

Passar detta in på dig? Sök då tjänsten idag, då vi gör vårt urval fortlöpande. Har du funderingar är du välkommen att kontakta Roger Österman, personalchef och Comp & ben-ansvarig på 0735-438608. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2013-10-17

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roger Österman

Företag
3

Adress
3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm

Jobbnummer
1679805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 3

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 3: