2st TV-supporttekniker

Skandinaviskt Konsulthus AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skandinaviskt Konsulthus AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Uppsala eller i hela Sverige

Vi söker just nu efter 2 stycken TV-supporttekniker som skall ansvara för den tekniska supporten av vår kunds marknad för TV-sändningar i Sverige.
Som medarbetare på kundens TCS avdelning fungerar du främst som stöd till deras kundservicepersonal. Dina primära uppgifter är:
• Felsökning, analys och kontroll av felanmälningar inkomna via kundens ärendehanteringssystem
• Återrapportering av lösning alternativt ärendets status till slutkund
• Att eskalera ärenden till 3:e part såsom nätbolag, tekniker eller leverantörer
• Att utbilda kundens kundservicepersonal genom att lotsa dem genom en teknisk felsökning
• Att identifiera utbildningsområden hos våra kundserviceleverantörer
Du kommer i en del samtal tala direkt med slutkunder, vilket ställer extra höga krav på god kommunikationsförmåga och vänligt bemötande. Arbetet kräver stor förståelse för hur kundens produkter och tjänster fungerar för kunderna.

Publiceringsdatum
2010-03-10

Dina personliga egenskaper
• Förmågan att snabbt sätta dig in i och förstå ett tekniskt problem men också att kunna sätta problemet i ett större sammanhang, att se helheten
• Stark analytisk förmåga, kunna prioritera och utesluta moment
• Förmågan att beskriva tekniska problem på ett mycket lättförståeligt sätt
• Kunna arbeta fokuserat trots stress och högt tempo som det tidvis är i en callcentermiljö
• Ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär kontakt och nära samarbete med kunder, medarbetare på kundens kundservice samt externa leverantörer
• Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten
Lämplig bakgrund
• Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande.
• God förståelse för TV och videoteknik samt erfarenhet av att koppla TV-utrustning, t ex DVD, Video, TV-spel och hemmabioutrustning.
• Kunskap om i Sverige vanliga TV-kanaler.
• Tidigare erfarenhet från teknisk felsökning är ett krav
• God datorvana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt
• Erfarenhet från helpdesk eller annat kundstödsarbete är ett krav
• Kommunikation både externt och internt sker i såväl svenska som engelska språket.
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av liknande supporttjänst

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-09
Ange följande referens när du ansöker: TV-supporttekniker
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@konsulthus.se

Kontakt
Roger Kårsjö, 0704-649889, roger.karsjo@konsulthus.se

Företag
SKANDINAVISKT KONSULTHUS AB

Adress
SKANDINAVISKT KONSULTHUS AB
Strandbergsgatan 61
11251 STOCKHOLM

Kontorsadress
Strandbergsgatan 61
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0704649889
E-postadress: info@konsulthus.se

Jobbnummer
604560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skandinaviskt Konsulthus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skandinaviskt Konsulthus AB: