2nd line-support / Teknisk support / IT-support

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-12-03

Företaget
Quality of Service är ett IT bolag med målsättning att ständigt utveckla och leverera kostnadseffektiva IT-tjänster som ger sina kunder förutsättningar att kunna arbeta smartare för bättre affärer. Företaget grundades 2005 och har i dagsläget cirka 15 medarbetare som arbetar inom IT support, molntjänster och drift/underhåll.
Företaget har stor kärlek till teknik och teknologi i de flesta former och de servar i dagsläget IT-miljöer åt runt 50 små och medelstora företag. De är etablerade partners med Microsoft, Google, Amazon, Lenovo, Aerohive, HP, Telia Wholesale, Stokab m.fl.

Hos Quality of Service är personalens välmående viktigt, då de vet att glad personal ger bra service. I tjänsten ingår förmåner som mobil, friskvårdsbidrag och kollektivavtal med sjukförsäkring, sjukvårdsförsäkring samt Tjänstepension. Utöver de erbjuder de stora utvecklingsmöjligheter.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som 2nd line-tekniker arbetar du med problemlösning och teknik av varierande komplexitet, där dina primära arbetsuppgifter är att drifta och bygga tyngre lösningar gentemot QOS kunder. Du sätter exempelvis upp Windowsservrar, administrerar Office 365 och G-Suite samt brandväggar. I rollen ansvarar du över djupare och mer avancerad felsökning gentemot företagskunder där även enklare användarsupport kan förekomma. Vidare är du involverad i kundspecifika projekt där du exempelvis gör stora serverförändringar, Office 365-migreringar samt sätter upp större, komplexa trådlösa nätverk.

Hos QOS får du möjlighet att utvecklas inom olika områden och ansvarar självständigt över dina projekt i en platt organisation med engagerade medarbetare.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande inom teknik/IT
• Tidigare arbetslivserfarenhet från firstline-support, onsite-support eller liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av Windowsservers, Office 365, brandväggshantering, nätverk
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

För att trivas i tjänsten är du en person som har förmåga att lätt ta kontakt och skapa goda relationer med personer i din omgivning. Du kan vidare genom din kommunikativa förmåga arbeta serviceinriktat och på ett flexibelt sätt bemöta olika människor. Du trivs i en miljö där du tar eget ansvar för din egen utveckling. Därtill är du en person som på ett noggrant sätt kan arbeta med flera projekt på bordet men där du även på ett prestigelöst sätt tar dig an dina arbetsuppgifter.

Övrig information:

• Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Quality Of Service.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: supporttekniker, support, supportmedarbetare, teknik, teknisk support, 2nd line, service, Microsoft, heltid, felsökning, IT, drift, nätverk, server, Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
4984093

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: