2nd line till Visual Arts Support

Visual Art Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visual Art Sweden AB i Stockholm

Har du arbetat några år i en servicedesk/1st line support och känner dig redo för nästa steg - eller har du kanske redan viss erfarenhet från en 2nd line support? Då är detta något för dig!

Om rollen

I rollen som 2nd line support är du en del av Visual Arts servicedesk som består av 1st, 2nd och 3rd line support. Servicedesken tar emot kunders incidenter angående mjukvara eller hårdvara som eskaleras till rätt instans. Du kommer att arbeta med att hantera inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem, samt till viss del per telefon och mejl.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Felsökning av mjuk- och hårdvara
• Ärendehantering som eskalerats från 1st line
• Sammanställa och analysera incidentrapporter
• Representera support vid kundavstämningar
• Supportera 1st line vid frågor och problem
• Knowledge Base-ansvarig

Om personen vi söker

För att vara framgångsrik i rollen som 2nd line support ser vi att du motiveras av att hjälpa människor och tycker om problemlösning. Du trivs med att ta stort ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter och driva det självständigt framåt. Du har en förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete utifrån de ärenden som uppkommer. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och tycker om att ha många kontaktytor såväl internt som externt. Avslutningsvis är du serviceinriktad och strävar efter att hålla kunden uppdaterad samt ge förstklassig service.

• Har ett genuint IT-intresse

• Har minst 2 års erfarenhet från en servicedesk/first line support

• Trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt

• Mycket goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska

• Erfarenhet av Service Now är meriterande

Om Visual Art

Visual Art är experter på Digital Signage med huvudkontor i Stockholm och verksamhet i Norden, Tyskland, Spanien och USA. Bolaget startade 1997 och har idag drygt 120 medarbetare i ett flertal länder. Visual Art är en data-driven och strategisk partner som hjälper kunderna att skapa riktigt affärsvärde och nå deras KPI:er. Det digitala nätverket består av fler än 26,000 ytor på 4,312 platser i 23 länder. www.visualart.com (http://www.visualart.com/). Hos oss är vi Brave, Curious och Responsible och är stolta över vår kunskap och passion för att leverera helhetslösningar till våra kunder.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Visual Art Sweden AB (org.nr 556585-8338), http://www.visualart.com

Arbetsplats
Visual Art

Kontakt
Emelie Granbom
emelie.granbom@visualart.com

Jobbnummer
8041768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visual Art Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visual Art Sweden AB: