2nd line tekniker till Brother Sverige
Wise IT / Elektronikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Göteborg,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige Brother Sverige är ett av världens ledande tillverkare av skrivare, skannrar, etikettsystem, märksystem och mobila skrivare. Vi erbjuder även våra kunder olika typer av dokumentlösningar, både för de stora företagen men även för mindre kontor samt privatbruk. Vi är ett växande företag som nu behöver stärka teamet i Göteborg med en 2nd line supporttekniker! Låter det intressant? Ansök direkt!
Om fo ¨retaget
Brother är en av världens ledande tillverkare av skrivare, multifunktionsmaskiner, skannrar, faxar och märkmaskiner. Globalt har Brother ca 31.700 anställda, 17 fabriker och 52 försäljningskontor i 44 länder. Brother Sverige, filial till Brother Nordic AS Danmark, är en säljorganisation för Brothers produkter på den svenska marknaden. Genom ett väl utvecklat nät av återförsäljare är både produkter och service tillgängliga över hela Sverige. Alla Brothers produktionsenheter är miljöcertifierade enligt ISO 14001.
Om denna position
Hos oss kommer du få arbeta med hela vårt sortiment av skrivare, scannrar och mobila enheter där du kommer agera 2nd line och ha som mål att lösa uppgifterna som eskaleras från 1st line. I din roll kommer du få guida kunder genom felsökning av våra produkter över telefon och via mail med hjälp av maskinernas gränssnitt för att felsöka produkten. I vissa fall kan man också fjärrstyra enheterna. Du kommer också få arbeta med att felsöka maskiner och produkter i vår serviceverkstad. I vissa fall kommer du också hålla utbildningar för våra servicepartners och återförsäljare i våra produkters funktioner. Dokumentation, korrekturläsning, översättning och underhåll av FAQ-databas kommer också vara del i tjänsten.
De som kontaktar oss är privatpersoner och företagskunder som vill ha hjälp med sina maskiner och för oss är det självklart att vi löser kundens problem, och att vi går ett steg längre för att se till att vi faktiskt löser det!
Du kommer också få vara vår egen onsite-tekniker för våra interna användare och hantera vår IT-drift.
Tjänsten är stationerad i våra egna lokaler i Högsbo.
Annan information
Vi söker efter dig som har ett stort intresse av IT och teknik samt ett ordentligt intresse för att ge utmärkt service. Du bör ha bra samarbetsförmåga men också vara en självständig problemlösare.
Vi ser att du har jobbat med support sedan innan och gärna är bevandrad i Windowsplattformen och förstår kopplingar mellan våra enheter och till exempel ett nätverk eller en server. Med andra ord; hur allt hänger ihop och hur man ska kunna felsöka på rätt sätt. Har du med dig Linux, IOS, Android och MacOsX är det meriterande.
Då engelska är koncernspråk behöver du kunna uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på engelska samt svenska. B-Körkort är önskvärt men inget krav.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-04-17ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMathias Gyllander
mathias.gyllander@wiseit.seTina Banic
tina.banic@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 4089961
Observera att sista ansökningsdag har passerat.