2nd Line supporttekniker till stort bolag i Göteborg!

Experis / Supportteknikerjobb / Göteborg
2018-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd Line supporttekniker till stort bolag i Göteborg!" (publicerad 2018-05-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Experis IT växer och söker ständigt nya duktiga IT-konsulter till teamet i Göteborg. Vi söker just nu en 2nd Line supporttekniker till vår kund i Göteborg som är världsledande företag inom infrastrukturella tjänster med åtaganden för över 250 kunder över hela världen. Uppdraget har start i mars. Har du något års erfarenhet av att jobba som 1st line supporttekniker eller inom helpdesk och söker nästa steg i karriären? Låt Experis hjälpa dig! Ta chansen och ansök idag!


Publiceringsdatum
2018-03-01

Dina arbetsuppgifter
I rollen som 2nd line- supporttekniker jobbar du på företagets help desk men olika ärende, så som problemlösningar och felsökningar - både av övergripande och djupgående karaktär. Du kommer framförallt jobba med support för printers och ha daglig kontakt med företagets svenska kunder som är verksamma inom olika branscher. Rollen som 2nd line innebär stort kundfokus och daglig kontakt med kunder via mail och telefon.

Mer information om rollen och specifikt företag ges vid en intervju.

Ort: Göteborg
Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: Långsiktigt konsultuppdrag på minst ett år med god chans till förlängning.
Omfattning: 100 %




Vem är du?

Vi söker dig som trivs i en roll där du kan kombinera din tekniska kunskap med att vara serviceminden och hjälpa kunden utifrån dess behov. Du ska trivas med att jobba i en föränderlig miljö. Som person är du en teamspelade samtidigt som du trivs att jobba självständigt. Viktigast av allt är att du har ett brinnande intresse för vara till hjälp under teknisk support och problemlösning!

Krav och Kvalifikationer:

För rollen som 2ndline supporttekniker söker dig som har:

* Erfarenhet av att arbeta med teknisk support såsom 1st- eller 2nd line.
* Minst gymnasial utbildning inom Teknik/IT eller motsvarande
* Erfarenhet och kunskap av ärendesystem - meriterande om du har erfarenhet av att jobba i ärendesystemen Service Now eller Remedy.
* Kunskap av Windowsmiljö.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska - tal och skrift.


Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner:

* Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a: övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
* Du erbjuds möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher.
* Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken nedan. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Stina Johansson på .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-29
Ange följande referens när du ansöker: 38903
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Johansson Stina.Johansson@se.experis.com

Företag
Experis

Adress
Experis
41104
41104 1480

Kontorsadress
Lilla Bommen 5

Jobbnummer
3994535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: