2nd line / supporttekniker till SaveLend Group

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-01-07

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SaveLend Group.

Om företaget
SaveLend Group grundades 2014 och är ett väletablerat fintech-bolag med start up-känsla och har cirka 60 anställda i Sverige, Polen och Finland. Verksamheten utgår bland annat utifrån investeringsplattformen SaveLend samt av faktureringssystemet Billecta. Investeringsplattformen gör det möjligt för privatpersoner såväl som företagare att investera i krediter, såsom företags-, fastighets- och konsumentkrediter mot betalning i form av intjänad ränta. SaveLend lägger stort fokus på kodkvalitet och kompetensutveckling. De bygger sin egen produkt och lägger ut när det är klart.
SaveLend söker nu en 2nd line supporttekniker till tech-teamet som med övriga medarbetare i operations- och management-teamet arbetar tillsammans på ett trevligt kontor i Vasastan. På SaveLend har du stor frihet i att delvis arbeta hemifrån samt har möjlighet till flex. Företaget erbjuder också generösa förmåner i form av frukost på jobbet, massage på arbetstid, sjukvårdsförsäkring samt ett generöst friskvårdsbidrag. För mer företagsinformation, besök https://www.savelend.se.


Dina arbetsuppgifter
I dagsläget består de olika tech-teamen av totalt 15 personer som arbetar från Sverige och Polen, vilka arbetar både med frontend och backend. Tech-teamet i Sverige består för närvarande av nio personer. Som 2nd line supporttekniker spelar du en nyckelroll och bistår utvecklarteamet och operations med teknisk felsökning, programmering och kundkontakt. Du deltar i processen att förbättra SaveLends produkter och bygger långsiktigt upp en solid supportorganisation. Du identifierar förbättringsmöjligheter i interna verktyg och flöden, samt identifierar och programmerar rättning av buggar. Vidare agerar du teknisk support gällande integrationer och har tät kundkontakt och bygger kundrelationer till dessa. Du arbetar bland annat i C#, SQL samt Javascript.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Slutförd YH-utbildning inom relevant område (exempelvis inom frontend eller backend) alternativt arbetslivserfarenhet inom 2nd line support av avancerade system
• Har ett genuint intresse för IT och teknik
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Erfarenhet av SaaS-lösningar samt intresse för automatisering och standardisering av processer är meriterande

Du som söker tjänsten som 2nd line supporttekniker hos SaveLend Group har ett gediget intresse för IT och teknik, du är social och tycker om att samarbeta nära kollegor. SaveLend Group är en platt organisation och kräver också att du arbetar prestigelöst och tar initiativ till att lösa de utmaningar och problem som tech-teamet stöter på. Vidare har du ett eget driv och tar stort ansvar på din arbetsplats då du självgående ansvarar för egna processer och rutiner.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Vasastan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: 2nd line support, supporttekniker, frontend, backend, programmering, frontend developer, backend developer, kodning, GitHub, TypeScript, React, WebPack, Chart.ja, Immer, Material-UI, Enzyme, Cypress, Azure, SaveLend, tech, Stockholm, distansarbete

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Rebecca Runberg
rebecca.runberg@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6230626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: