2nd line Supporttekniker sökes till Nordlo i Stockholm

Nordlo Improve AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Om Nordlo
Då Nordlo växer behöver vi nu stärka vårt gäng med ytterligare 2nd line supporttekniker

Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först.

Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser, som med en passion för hållbara lösningar har kraft att förändra. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.



Din roll
I rollen som second line arbetar du varierat med ärenden med allt från servermiljöer ner till klientsupport. Arbetet innebär både att hjälpa användare on-site och ibland of-site. Du arbetar i ett nära samarbete med kunder, där du på sikt även kommer kunna få ett större kundansvar. Tillsammans med first line supporten ansvarar ni för att leverera högklassig service till både befintliga och nya kunder. Samtidigt driver du egna uppdrag som exempelvis installationer, serverdrift eller support, där du förhåller dig till tidsramar och driver ditt arbete självständigt framåt. Arbetet kräver en god kommunikationsförståelse och en förståelse för hur IT hänger ihop.

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt. Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo - oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål.



Du är
För att trivas i rollen tror vi du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant, strukturerat och effektivt. Du är flexibel och lösningsfokuserad, har lätt för att anpassa dig till rådande situation och prioritera, och optimera, när situationen så kräver. Du tycker om att lära och även lära ut till dom som jobbar inom First Line.

Du motiveras av att skapa nöjda kunder och bidra till lönsamma affärer. Att alltid ge god service och bygga goda relationer kommer naturligt för dig.

Vidare ser vi att du uppföljer följande:

- Minst 3-4 års erfarenhet från ServiceDesk/Support samt en god övergripande teknisk förståelse
- Varit delaktig i implementationer och förändringsprojekt
- 2 års erfarenhet av Microsoft 365 där du administrerat Microsoft 365 och Azure AD i en hybridmiljö
- Erfarenhet av skript i PowerShell samt Exchange online
- En övergripande kunskap inom IT och en teknisk förståelse för integrationer och övergripande kunskap kring IT miljöer
- God förmåga i att kommunicera tekniska detaljer och funktioner
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.

Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:

- Stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett starkt och närvarande ledarskap
- En god balans mellan arbetstid och fritid

Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida www.nordlo.com kan du läsa mer om vår verksamhet, kundcase och om våra medarbetare.



Är du vår nästa 2nd line supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-03-15

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordlo Improve AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/54".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129)

Arbetsplats
City, Stockholm City

Jobbnummer
6439037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordlo Improve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordlo Improve AB: