2nd line supporttekniker, bred roll
WiseIT Konsutl AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd line supporttekniker, bred roll" (publicerad 2016-01-29) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos WiseIT Konsutl AB i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Din arbetsplats blir i fina lokaler på kontoret i centrala Stockholm. Tillsammans med 8 engagerade kollegor kommer du ingå i vår svenska 2nd line supportenhet. Dina medarbetare består av ett professionellt team med god stämning och högt i tak.
Publiceringsdatum2016-01-08Dina arbetsuppgifterArbetet innebär utmanande och varierande uppgifter inom teknisk support bland annat applikationssupport, Group policys och utföra tester/verifierng av problem/lösningar. Du kommer ha gott om tid att felsöka och lösa problemet från början till slut. Tjänsten innefattar att arbeta med problemlösning internt och gentemot företagets kunder och partners via telefon, e-mail, remote och på plats. Användarna arbetar i Windows 7/8/10 och flera av våra kunder har en Citrixmiljö där arbete med Citrix och tunna klienter sker dagligen.
Utbildning och erfarenhetFör att passa för tjänsten tror vi att du har/kan:
• Tidigare erfarenhet av IT-support
• Felsöka tekniska problem på avancerad nivå
• Kunskap i Microsoft infrastrukturtjänster
• Active Directory
• Ärendehantering
• Citrix
Meriterande:
• ITIL processer
Vi värdesätter att du är positiv och analytisk - en problemlösare som inte ger upp. Du är duktig på att kommunicera och har mycket hög social kompetens. För att fungera bra i gruppen ser vi att du har god samarbetsförmåga men även kan ta eget ansvar.
Tjänsten ingår i Wise ITs konsultverksamhet och är en tillsvidareanställning på heltid. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot Din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdag.
Vid frågor går det bra att kontakta kandidatansvariga Malin Reisner på
malin.reisner@wiseit.se .
Sökord: IT, support, 2nd line, second line, servicedesk, klient, server, IT tekniker, teknik, problemlösning, avancerad felsökning, Wise IT
Om företagetSom Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1420
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Reisner
FöretagWiseIT Konsutl AB
AdressWiseIT Konsutl AB
Sveavägen 13, 1tr
11157 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13, 1tr, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2607045
Observera att sista ansökningsdag har passerat.