2nd line supporttekniker

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-02-29

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en 2nd line supporttekniker. Vår kund är en av de främsta aktörerna inom betaltransaktioner och utvecklar lösningar för elektroniska transaktioner till kunder inom bland annat detaljhandeln samt hotell- och restaurangbranschen. Företaget erbjuder lösningar inom betaltjänster och betallösningar, elektroniska presentkort, lojalitets- och klubbkort samt kontaktkortslösningar. Företaget finns i fina lokaler nära goda kommunikationsmöjligheter på Liljeholmen. Avdelningen för teknisk support behöver nu förstärkning med en 2nd line supporttekniker.

Dina arbetsuppgifter
Som 2nd line supporttekniker kommer du att vara del av företagets tekniska supportavdelning som för närvarande består av tre personer. I din roll har du hand om 2nd line supportärenden som kommer in via företagets kundtjänst och läggs över på den tekniska supportavdelningen. Du kommer att arbeta med att ge support till företagets kunder och partners som nyttjar deras betallösningar. Du kommer främst att arbeta med fördjupad felsökning och supportfrågor.
Du tar hand om ett ärende från start till slut genom att exempelvis felsöka, ta hem loggfiler, leta i databaser och begära in information från och återkoppla till kund. I arbetet ingår även samarbete med företagets kassapartners och kommunikation med deras tekniska avdelningar samt internt samarbete och rapportering till utvecklingsavdelningen.

Kvalifikationer
Teknisk profil
Du har ett stort tekniskt intresse, ett par års erfarenhet av att ha arbetat med teknisk support och goda kunskaper inom PC och nätverksmiljö. Någon typ av teknisk utbildning är meriterande. Har du erfarenhet av arbete inom betalkorts- eller kassabranschen är detta ett plus.

Vem är du?
Vi söker dig som är serviceminded och lyhörd. Du är lättlärd och kan arbeta självständigt så väl som i team. Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med kunder och samarbetspartners är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Då arbetsbelastningen kan variera ska du även vara stresstålig och kunna prioritera ditt arbete. Du kommer att få relevant utbildning kring företagets produkter.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord: Teknisk support, supporttekniker, 2nd line support, betallösningar, kassalösningar, mjukvara, support

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karolina Hoti

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1171810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: