2nd line supporttekniker
InfoCare / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Vårgårda,
Trollhättan eller i
hela Sverige Vi söker nya drivna tekniska kollegor som är serviceminded, framåt och vill utvecklas tillsammans med InfoCare och våra kunder.
OM TJÄNSTEN
Som 2nd line support tekniker förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
DIN BAKGRUND
Relevant utbildning från YH/KY eller gymnasium är meriterande, större vikt läggs däremot på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är ett krav att du tidigare har arbetat som 1st line supporttekniker och meriterande om du har erfarenhet från 2nd line support. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.
Erfarenhet av några av dessa kompetensområden krävs:
Windows OS (7/8/10)
macOS
Active Directory
System Center Management Manager (SCCM)
Windows server 2008 och 2012
MS Office 2013/2016/365 - Word/Excel/Powerpoint
Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
WMware eller annan typ av virtualiseringsmiljö
Databashantering
Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till vår kund. Vid anställning kommer ett utdrag från belastningsregistret att ske.
OM INFOCARE
InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.
I denna rekrytering undanber vi oss all rekryteringshjälp.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2018-01-11ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-08
Ange följande referens när du ansöker: 931/664
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInfocare
Forfragningar.SE@infocare.comFöretagInfoCare
AdressInfoCare
42131
42131 1480
KontorsadressF O Petersonsgata 30, 421 31, Västra Frölunda
Jobbnummer 3898749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.