2nd line support till globalt företag inom molnbaserade affärssy

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-03-18

Företaget
Bravura söker en 2nd line support (Service Engineer) till ett väletablerat företag som utvecklar och tillhandahåller molnbaserade affärssystemtjänster. Applikationerna används världen över av stora och små företag för tjänster inom bland annat logistik, inköp och supply chain. Kunderna finns främst inom bank/finans, telecom, bygg och entreprenad, retail och tillverkande sektor. Från kontor i Sverige, Australien och Sri Lanka sker arbetet mot kunder i över 50 länder. Idag ca 45 anställda i Sverige. Företaget befinner sig en expansiv fas och söker nu flera medarbetare till kontoret i Kista.

Dina arbetsuppgifter
Som 2nd line support kommer du att arbeta med supportärenden av kvalificerad karaktär gentemot användare av företagets molnbaserade affärssystem. Du ansvarar för att självständigt lösa ärenden och slussar vid behov vidare till företagets 3rd line support baserad på Sri Lanka. Eftersom företagets kunder finns både i Sverige och internationellt sker en del av arbetet på engelska. Rollen som 2nd Line support innebär goda utvecklingsmöjligheter på längre sikt i företagets service- och konsultorganisation. Arbetstiderna är kontorstid under vardagar.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom IT/teknik
• Kunskaper inom SQL
• Enklare programmeringskunskaper i Java
• Erfarenhet av supportarbete, lokalt eller remote (meriterande)
• Erfarenhet som systemadministratör eller databasadministratör (meriterande)
• Kunskaper inom Linuxmiljö och i Excel (meriterande)
• Du uttrycker dig flytande i tal och skrift i både svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ och intresserad av problemlösning. Du ser tjänsten som 2nd line support som ett första steg i din karriär och vill utvecklas inom molnbaserade affärssystem.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm, Kista
Lön: Fast lön enligt ök.
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 240 50

Sökord: support, 1st , 2nd line, DBA, databasadmin, systemadmin, SAAS, Cloud services, BPaaS, KY, datateknik, programmering, konfigurering

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Gustafsson

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1812610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: