2nd line Support till Carnegie - Wrknest AB - Supportteknikerjobb i Stockholm
2nd line Support till Carnegie
Wrknest AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-09-25

Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm

Publiceringsdatum
2021-09-25

Om tjänsten
Wrknest söker nu en 2nd line support åt Carnegies räkning. Där du tillhör teamet Technical Services och arbetar tillsammans med sju andra kollegor. Ni arbetar nära tillsammans där ni både stöttar och hjälper varandra dagligen i arbetet.

Carnegie sammanför investerare, entreprenörer, företag, institutioner och privatpersoner för att tillsammans skapa innovativa produkter, nya arbetstillfällen, privata förmögenheter och ett samhälle i utveckling.

I över 200 år ha Carnegie haft en central position inom nordiskt näringsliv. Under 1800-tala som handelshus. Sedan ett sekel tillbaka som finansiell rådgivare. Idag är Carnegie nordens ledande investment- och privatbank. En mötesplats för idéer, kunskap och kapital, för investerare och investeringsmöjligheter. Carnegie är marknadsledare inom Investment Banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 erfarna och engagerade medarbetare vägleder Carnegie sina kunder till bättre affärer.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som It-tekniker på Technical services arbetar du med problemlösning och teknik av varierande komplexitet, både på 1st, - och 2nd line nivå. Du arbetar primärt med att supportera och underhålla Carnegies interna IT-utrustning. Det kan exempelvis vara både hård- och mjukvara; datorer, mobiltelefoner och hantering i Windowsmiljöer. Därtill hjälper du till att förvalta företagets videokonferenssystem. I rollen får du inskolning och utbildning, där du får möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom nämnda tekniker. Du supportar dagligen Carnegies interna medarbetare samt har kontakt med externa leverantörer i frågor kopplat till Videokonferenssystemen.

Vi söker dig som har

* Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet (2-3 år)
* Goda kunskaper i Windows 10 och viss kännedom kring nätverkshantering
* Goda kunskaper kring felsökning och installation
* Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

Vi ser det som meriterande

* Goda kunskaper inom videokonferensområdet
* Tidigare erfarenhet från en liknande roll

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är en problemlösare, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Tjänsten avser heltid, 40h/v.
Start: Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Plats: Centrala Stockholm

För att snabbt komma in i företaget och arbetsuppgifter kommer du att få en onboarding i samband med start. Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wrknest AB

Jobbnummer
5994879


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: