2nd Line support tekniker

Qd Sverige AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qd Sverige AB i Uppsala, Sundbyberg, Solna, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Vad vi erbjuder:

På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan.

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många roliga sociala aktiviteter tillsammans såsom nöjes- och aktivitetsresor, föreläsningar, fester, gemensamma frukostar och middagar. Vi är lyhörda och lyssnar på våra medarbetare och utvärderar oss ständigt med Nöjd Medarbetar-undersökningar.

På QD kallar vi det "101% för dig". Det är den där sista 1an som gör skillnaden, det är den som gör vår arbetsplats. Både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se

Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av två second- och två third line tekniker samt en leveranskoordinator. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.

I din roll som 2nd Line Support Specialist kommer du ta emot och hantera 2:a linje ärenden som konfiguration, felsöka kunders it miljö samt komma med förbättringsförslag. Företaget brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan oss som leverantör och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av våra kunder och då även vara med i förändringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov..

Publiceringsdatum
2020-08-11

Kvalifikationer
Du har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar i cirka 2 år och har erfarenhet av små till medelstora IT-miljöer. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären. Vi ser att du är en strukturerad person som har ett öga för kvalité. Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.

Som person har du goda kunskaper:

• Windows server
• Active Directory
• Office 365
• Power Shell (meriterande)
• Azure (meriterande)
• Automatisering
• ITIL (meriterande)
• Språkkunskaper i såväl engelska som svenska.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
QD Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
QD Sverige AB (org.nr 556362-5986)

Arbetsplats
QD

Jobbnummer
5316993

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qd Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qd Sverige AB: