2nd Line Support / Supporttekniker / Kundsupport

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Göteborg
2021-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd Line Support / Supporttekniker / Kundsupport" (publicerad 2021-11-19) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-10-25

Om tjänsten
I den här rollen får du initialt en konsultanställning hos Bravura och det är uttalat att Connect har för avsikt att erbjuda dig en anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Connect en bra möjlighet att lära känna varandra samt att utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Connect är återförsäljare inom IT-drift, telefoni, dokument- och mötesteknologi. Deras kunder finns i små- och medelstora företag samt offentliga verksamheter. Connect erbjuder ett brett utbud av tjänster inom digitalisering, rådgivning, infrastruktur och drift samt inom säkerhet. I över 20 år har Connect levererat varor och tjänster inom IT-sektorn och hjälper kunder genom sitt breda utbud av såväl IT-konsulttjänster som service för skrivare. Här får du vara en del av ett företag som ständigt utvecklas.


Dina arbetsuppgifter
I din roll som 2nd line supporttekniker arbetar du med att lösa olika typer av IT-ärenden som eskalerats från first line supporten. Du hjälper och vägleder kunderna i frågor gällande exempelvis molnbaserade datatjänster, säkerhetshantering, nätverksfrågor, felsökning av mjuk- och hårdvara samt skapar användare i AD. Ärendena som inkommer varierar i komplexitet och tidslängd där du löser ärendena både via telefon och remote. I rollen ingår även att analysera, skapa och hitta felsökningsstrategier samt ägandeskap av system- och serverhantering. Vidare arbetar du tillsammans med en kollega, som har samma roll, för att ge proaktiv support och service av hög kvalité till kunderna.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom IT eller Teknik
• Några års arbetslivserfarenhet inom support, felsökning och installation
• God systemvana och kunskap i Office365, Azure, PowerShell, Windows server och Citrix
• Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska tal och skrift

Som person är du uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa ärenden. Därtill ser du konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva ditt eget arbete framåt. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du gärna ställer upp för att stötta dina kollegor vid behov.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: helpdesk, servicedesk, servicedesk agent, 2nd line, second line support, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, AD, Citrix, TPC/IP, DNS, Azure, VMware, PowerShell, Sharepoint, Windows, O365, heltid, mjukvara, hårdvara, print, heltid, Göteborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Malin Skoglund
malin.skoglund@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6067223

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: