2nd line support med utvecklingsmöjligheter

Experis IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Experis IT söker efter kandidater med Java och/eller Linuxkompetens till en större kund. Tjänsten avser en anställning som konsult på Experis med placering hos vår kund.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Du får ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi har höga förväntningar på dig och i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag. Vi har oftast längre uppdrag där du får möjlighet att visa framfötterna och växa in i din roll. Vi erbjuder dig även möjlighet till utbildning och certifieringar inom flera områden.

Publiceringsdatum
2012-08-27

Dina arbetsuppgifter
Vår kund vill få in en större bredd med blandad kunskap såsom Java programmering, eclips, Linux i 2nd line supportgruppen. Gruppen består av 4 personer och du kommer att sitta bredvid en senior grupp av Linuxtekniker och en större utvecklingsavdelning. Det är få samtal in till gruppen, istället är det många checklistor, manuella kollar och statistik insamling som görs under förmiddagen. Därefter görs ett proaktivt arbete i supportgruppen för att förhindra framtida ärenden, samt att sätta sig in i systemen på ett djupare plan, detta för att gruppen själva ska kunna fixa flera problem och avlasta Nätverks- och Linuxgruppen, samt utvecklingsavdelningen.

Kunden vill nu ta in en teknikkunnig person inom java och/eller Linux, som har ledaregenskaper, stort ansvar och är intresserad av support och kunddialog. Någon som kan vara en spindel i nätet och i framtiden leda möten, men ändå vara en av de fyra i teamet. Service desken ska vara kundens förlängda arm och personen i fråga ska kunna tala för kunderna mot både Linux gruppen och utvecklingsgruppen (java).

På kontoret finns 21 nationaliteter idag, och då kunden i stort sett bara har internationella kunder är det för del att förutom svenska och engelska behärska flera andra språk, såsom thailändska, portugisiska, spanska etc.

Så ansöker du
Ansökan sker genom att du registrerar dig på www.experis.se och kopplar din ansökan till aktuell tjänst. Frågor besvaras av rekryterare Alexander Tonelli på mail: alexander.tonelli@se.experis.com . Då tjänsten ska tillsättas omgående är det av stor fördel om du skickar oss din ansökan så snart som möjligt.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexander Tonelli, 08-50895437

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1324343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: