2nd line support

Lindbak Retail Systems AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindbak Retail Systems AB i Göteborg

Supportspecialist med kunskaper i SQL till Lindbak Retail Systems
Lindbak Retail Systems AB levererar IT-lösningar till ambitiösa detaljhandelskedjor med huvudkontor i Sverige och Norge inom mode, fackhandel, servicehandel och dagligvaruhandel. Lindbak Retail Systems lösningar ska ge våra kunder ökad konkurrenskraft, förenkla våra kunders vardag och öka våra kunders möjlighet till att fokusera på egen kärnverksamhet. Mer än 3000 butiker i Nordeuropa använder dagligen lösningar från Lindbak Retail Systems och betjänas av våra 90 anställda från flera kontor i både Sverige och Norge. www.lindbak.se

Lindbak Retail Systems kontor ligger i Nordstan i centrala Göteborg endast några minuter från Centralstationen. De har även verksamhet i Oslo, Bergen och Trondheim. Efter en stark expansion på den svenska marknaden söker de nu förstärkning till teamet i Göteborg.

Publiceringsdatum
2014-05-08

Arbetsuppgifter
Som supportspecialist hjälper du kundernas användare med ärenden relaterade till Lindbaks affärssystem. I rollen kommer du arbeta med avancerad problemlösning på 2:a och 3:e linjen med SQL som främsta verktyg, liksom enklare felsökning i 1:a linjen. Du kommer att arbeta med att ta emot inkommande samtal och e-post från användare av alla delar av programvaruserien, allt ifrån kundernas butikspersonal till specialister på huvudkontoren. Lindbak jobbar när deras kunder har öppet, det medför att även kvällar och helger ingår i arbetstiden enligt ett rullande schema. Din roll kommer att innefatta;

• Registrering, prioritering och klassificering av ärenden
• Lösa ärenden främst rörande våra applikationer
• Föreslå förbättringar i arbetsprocesser och rutiner
• Felsökning och finna en lösning för kunden, framförallt i SQL
• Löpande informera kunden om ärendeprocessen

Arbetet utgår från det ärendesystem som Lindbak använder och vidare problemlösning förutsätter ett nära samarbete med verksamhet och utveckling. I rollen som supportspecialist är du den som är ansiktet mot kunden och den som ansvarar för att ärendet löses.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som har en god förståelse för IT. Vi ser gärna att du har erfarenhet av supportrollen från tidigare arbetsgivare. Du kanske har jobbat lite med test eller utveckling men känner att det är support du brinner för. Har du arbetat med support kring just affärssystem eller butikssystem så ser vi det som ett stort plus. Kunskap i SQL och databaser är nödvändigt. Erfarenhet av integrationer (gärna BizTalk eller liknande), ITIL och Problem Management är ett plus.

För att lyckas som supportspecialist är det viktigt att du är kommunikativ och duktig på att uttrycka dig väl, ett krav är att du behärskar svenska och engelska både i tal och i skrift. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann och med en god helhetsförståelse för hur supportfunktionen fungerar i en organisation. Du bör även ha en analytisk sida och en stark problemlösningsförmåga. Det är viktigt att kunna arbeta såväl självständigt som att fungera bra i en grupp och att ha ett driv att utvecklas i sin roll. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Lindbak är en ekonomiskt stark arbetsgivare under tillväxt, deras system används idag av företag som ÖoB, MQ, Scorett, Coop Norge, Granngården, XXL och många fler. Hos Lindbak finner du ett öppet arbetsklimat med mycket god stämning, arbetet är omväxlande och utvecklande - här får du chansen att ta mycket eget ansvar och möjlighet att påverka Lindbaks utveckling.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Registrera din ansökan via www.dfind.se/it . Vid frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsult David Näsström på 0733-57 36 27 eller david.nasstrom@dfind.se .

Ort: Göteborg
Uppdragsgivare: Lindbak Retail System AB

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-08
Ange följande referens när du ansöker: 200580080
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
David Näsström

Företag
Lindbak Retail Systems AB

Adress
Lindbak Retail Systems AB
Götgatan 15
41105 Göteborg

Kontorsadress
Götgatan 15, 41105 GÖTEBORG

Jobbnummer
1866007

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindbak Retail Systems AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindbak Retail Systems AB: