2nd Line/Onsite tekniker
JHL-Net Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-10-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd Line/Onsite tekniker" (publicerad 2017-04-25) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos JHL-Net Solutions AB i Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-10-10Beskrivning av verksamhetenI Februari 2014 grundades JHL- Net Solutions AB av unga drivna entreprenörer med en gemensam passion för informationsteknik. Genom åren har vi införskaffat erfarenheter av små, medelstora och stora organisationer. Vi på JHL ser möjligheten att hjälpa våra kunder med att effektivisera deras verksamhet. Trots att företaget inte har funnits så länge, så har vi redan förvärvat och utvecklat många ömsesidiga relationer som varit gynnsamma med företag i Stockholmstrakten.
Dina arbetsuppgifterTjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd hos JHL-Net Solutions men kommer att arbeta på plats ute hos våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter, I arbetsuppgifterna kommer du att lösa problem av vitt skilda slag, allt från felsökningar av mjuk och hårdvara till mer komplexa nätverksinstallationer och spårningar, både på plats, remote och via telefon. Du kommer även att arbeta administrativt och tekniskt med exempelvis underhåll av servrar i Microsoftmiljö, kontohantering och dokumentation av beställningar. I din roll har du ett självständigt arbetssätt där du själv äger dina aktiviteter med ett team, ibland med personer som stöd.
Utbildning och erfarenhet• Minst 2 års erfarenhet av operativt arbete
• Enklare Windows-support, Microsoft klient/server-miljö och installation av datorerna, Kommunikation, Switchar, routrar och bandväggar.
• AD/DNS/DHCP
• Linux och Mac OS meriterande men inget krav
• Hanterar det svenska språket i tal och skrift och även behärska det engelska språket
Kunskap i följande system:
• Active Directory
• Office 365
• Google Apps
• Windows Server 2003
• Windows Server 2008 Windows
• Server 2012
• VM-ware.
• Hyper-V.
• Mac OS.
• Windows XP/Vista/7/8/10
• Microsoft DPM
Som person tror vi att du:
• Kan ta egna initiativ och har starkt tekniskt intresse
• Snabbt kan sätta dig in i nya frågor på olika avdelningar
• Vågar ifrågasätta gamla arbetssätt
• Är hjälpsam och har lätt för att arbeta med andra människor
• Kan vara en god representant för vårt kundföretag
• Serviceinriktad och social med nära kontakt med användarna
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-17
Ange 2 referenser från tidigare arbeten i din ansökan.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@jhlnetsolutions.seFöretagJHL-Net Solutions AB
AdressJHL-Net Solutions AB
Skrakgränd 1, 1tr
12349 Farsta
KontorsadressSkrakgränd 1, 1tr
Stockholm
Jobbnummer 3096531
Observera att sista ansökningsdag har passerat.