2nd Line/Onsite Tekniker

JHL-Net Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd Line/Onsite Tekniker" (publicerad 2017-04-25) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JHL-Net Solutions AB i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-09-16

Beskrivning av verksamheten
I Februari 2014 grundades JHL- Net Solutions AB av unga drivna entreprenörer med en gemensam passion för informationsteknik. Genom åren har vi införskaffat erfarenheter av små, medelstora och stora organisationer. Vi på JHL ser möjligheten att hjälpa våra kunder med att effektivisera deras verksamhet. Trots att företaget inte har funnits så länge, så har vi redan förvärvat och utvecklat många ömsesidiga relationer som varit gynnsamma med företag i Stockholmstrakten.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd hos JHL-Net Solutions men kommer att arbeta på plats ute hos våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter, I arbetsuppgifterna kommer du att lösa problem av vitt skilda slag, allt från felsökningar av mjuk och hårdvara till mer komplexa nätverksinstallationer och spårningar, både på plats, remote och via telefon. Du kommer även att arbeta administrativt och tekniskt med exempelvis underhåll av servrar i Microsoftmiljö, kontohantering och dokumentation av beställningar. I din roll har du ett självständigt arbetssätt där du själv äger dina aktiviteter med ett team, ibland med personer som stöd.

Utbildning och erfarenhet
• Utbildning i ITIL Foundation eller motsvarande.
• Minst 1 års erfarenhet av operativt arbete
• Enklare Windows-support, Microsoft klient/server-miljö och installation av datorerna, Kommunikation, Switchar, routrar och bandväggar.
• Windows domänhantering/AD
• Linux och Mac OS meriterande men inget krav
IMAC (Install, Move ,Add, Change)
• Hanterar det svenska språket i tal och skrift och även behärska det engelska språket

Som person tror vi att du:
• Kan ta egna initiativ och har starkt tekniskt intresse
• Snabbt kan sätta dig in i nya frågor på olika avdelningar
• Vågar ifrågasätta gamla arbetssätt
• Är hjälpsam och har lätt för att arbeta med andra människor
• Kan vara en god representant för vårt kundföretag

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
Ca 16-24 timmar per vecka kan finnas möjlighet till att få jobba upp till heltid.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Skicka gärna 2st referenser från din tidigare arbetsplats när du skickar jobb ansökan.
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@jhlnetsolutions.com

Företag
JHL-Net Solutions AB

Adress
JHL-Net Solutions AB
Skrakgränd 1,1tr
12349 Farsta

Kontorsadress
Skrakgränd 1,1tr
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: +46735445693
E-postadress: support@jhlnetsolutions.com

Jobbnummer
2432514

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JHL-Net Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JHL-Net Solutions AB: