2nd Line/Onsite Tekniker
JHL-Net Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd Line/Onsite Tekniker" (publicerad 2017-04-25) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos JHL-Net Solutions AB i Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-09-16Beskrivning av verksamhetenI Februari 2014 grundades JHL- Net Solutions AB av unga drivna entreprenörer med en gemensam passion för informationsteknik. Genom åren har vi införskaffat erfarenheter av små, medelstora och stora organisationer. Vi på JHL ser möjligheten att hjälpa våra kunder med att effektivisera deras verksamhet. Trots att företaget inte har funnits så länge, så har vi redan förvärvat och utvecklat många ömsesidiga relationer som varit gynnsamma med företag i Stockholmstrakten.
Dina arbetsuppgifterTjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd hos JHL-Net Solutions men kommer att arbeta på plats ute hos våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter, I arbetsuppgifterna kommer du att lösa problem av vitt skilda slag, allt från felsökningar av mjuk och hårdvara till mer komplexa nätverksinstallationer och spårningar, både på plats, remote och via telefon. Du kommer även att arbeta administrativt och tekniskt med exempelvis underhåll av servrar i Microsoftmiljö, kontohantering och dokumentation av beställningar. I din roll har du ett självständigt arbetssätt där du själv äger dina aktiviteter med ett team, ibland med personer som stöd.
Utbildning och erfarenhet• Utbildning i ITIL Foundation eller motsvarande.
• Minst 1 års erfarenhet av operativt arbete
• Enklare Windows-support, Microsoft klient/server-miljö och installation av datorerna, Kommunikation, Switchar, routrar och bandväggar.
• Windows domänhantering/AD
• Linux och Mac OS meriterande men inget krav
IMAC (Install, Move ,Add, Change)
• Hanterar det svenska språket i tal och skrift och även behärska det engelska språket
Som person tror vi att du:
• Kan ta egna initiativ och har starkt tekniskt intresse
• Snabbt kan sätta dig in i nya frågor på olika avdelningar
• Vågar ifrågasätta gamla arbetssätt
• Är hjälpsam och har lätt för att arbeta med andra människor
• Kan vara en god representant för vårt kundföretag
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
Ca 16-24 timmar per vecka kan finnas möjlighet till att få jobba upp till heltid.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSkicka gärna 2st referenser från din tidigare arbetsplats när du skickar jobb ansökan.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@jhlnetsolutions.comFöretagJHL-Net Solutions AB
AdressJHL-Net Solutions AB
Skrakgränd 1,1tr
12349 Farsta
KontorsadressSkrakgränd 1,1tr
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: +46735445693
E-postadress:
support@jhlnetsolutions.com Jobbnummer 2432514
Observera att sista ansökningsdag har passerat.