2nd Line/Onsite tekniker
JHL-Net Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-04-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd Line/Onsite tekniker" (publicerad 2017-04-25) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos JHL-Net Solutions AB i Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-04-14Beskrivning av verksamhetenJHL-Net Solutions AB grundades februari 2014 av unga entreprenörer med ett gemensamt driv och passion för informationsteknik. Vi har genom åren i branschen införskaffat erfarenheter av små, medelstora och stora organisationer. Vi på JHL-Net Solutions ser möjligheten att hjälpa våra kunder med att effektivisera deras verksamhet. Trots att företaget är ungt så har vi redan förvärvat och utvecklat flera ömsesidigt gynnsamma relationer med företag i Stockholmsregionen.
Dina arbetsuppgifterTjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd hos JHL Net Solutions men kommer att arbeta på plats ute hos våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna kommer du att lösa problem av vitt skilda slag, allt från felsökningar av mjuk- och hårdvara till mer komplexa nätverksinstallationer och spårningar både på plats, remote och via telefon. Du kommer även att arbeta administrativt och tekniskt med exempelvis underhåll av servrar i Microsoftmiljö, kontohantering, malihantering och dokumentation av beställningar. I din roll har du ett självständigt arbetssätt där du själv äger dina aktiviteter med ett team ibland med personer som stöd.
Utbildning och erfarenhet• utbildning i ITIL Foundation eller motsvarande.
• minst 1 års erfarenhet av operativt arbete
• Enklare Windows-support, Microsoft klient/server-miljö och installation av datorernaKommunikation, Switchar, routrar och brandväggar.
• Windows domänhantering/ AD
• Linux och Mac OS meriterande men ingen krav
IMAC (Install, Move, Add, Change)
• talar och skriver svenska obehindrat och behärska engelska på en god nivå.
Som person tror vi att du:
• Gillar att ta egna initiativ och har ett starkt tekniskt intresse.
• Kan ansvara för att genomföra egna projekt
• Snabbt kan sätta dig in i nya frågor på olika avdelningar
• Vågar ifrågasätta gamla arbetssätt
• Är hjälpsam och har lätt för att arbeta med andra människor
• kan vara en god representant för vårt kundföretag
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
Ca 16-24 timmar per vecka kan finnas möjlighet till att få jobba upp till heltid.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-30
Skicka gärna 2st referenser från din tidigare arbetsplats när du skickar jobb ansökan.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
support@jhlnetsolutions.comFöretagJHL-Net Solutions AB
AdressJHL-Net Solutions AB
Skrakgränd 1,1tr
12349 Farsta
KontorsadressSkrakgränd 1,1tr
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: +46735445693
E-postadress:
support@jhlnetsolutions.com Jobbnummer 2246854
Observera att sista ansökningsdag har passerat.