2nd line IT-support till Aurora

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Enköping, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-09-18

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Aurora.

Om företaget
Aurora Innovation hjälper företag och organisationer att öka tillgängligheten och underlätta kontakten mellan människor. De utvecklar och tillhandahåller kommunikationslösningen Aurora TeleQ som är en marknadsledande molnlösning specialiserad för hälso- och sjukvård. Genom att sammanföra vårdpersonal och patienter vid en tidpunkt som passar båda via telefoni eller andra digitala kommunikationskanaler förbättras arbetsmiljön för vårdpersonalen och vårdkvaliteten för patienten.

Aurora Innovation är ett familjeägt bolag som grundades 1996 i Uppsala. Idag är de ca 100 anställda och omsätter ca 150 miljoner med en stabil och positiv tillväxt. Huvudkontoret ligger i Uppsala men de har också personal och verksamhet i Finland, Nederländerna och Spanien.

Dina arbetsuppgifter
Som 2nd line IT-support har du daglig kontakt med Auroras kunder via mail, telefon och chat för support-ärenden i teleQ. De ärenden som kommer in till 2nd line är av hög komplexitet med mycket felsökning och dialoger med andra avdelningar. Ärenden kan omfatta funktionalitet, konfiguration, telefoni och annan datakommunikation. Du arbetar också med IT-administration i bl.a. Office 365, Azure AD och supportar organisationen i varierande IT-frågor med felsökning och konfiguration av hårdvara, mjukvara och accesser. Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter. Utifrån dina erfarenheter ges möjlighet att driva förbättringsinitiativ kring licenshantering, koordinering av utrullningar, SSO-anslutningar, utbildning i Teams, Onedrive eller MS Copilot m.m.

Du tillhör avdelningen Service Operations och rapporterar till Head of Customer Support och har nära kontakt med medarbetare inom 1st line, 2nd line, Customer success, IT och utveckling. Du sitter i fräscha lokaler i Magasin X som ligger ett stenkast från Uppsala centralstation.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• IT-support på hårdvara, mjukvara och accesser till kollegor
• Rådgivning och felsökning med Auroras externa 1st line support för IT
• Kundsupport för Auroras produkt TeleQ, till kunder och partners via telefon, mail och chat
• Rådgivning och felsökning i TeleQ-systemet tillsammans med 1st line, utvecklare, drifttekniker och kunder
• Stöd till organisationen för effektivt nyttjande av applikationer som ex SharePoint

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av arbete med personliga kontakter inom IT- eller telekomsektorn
• Erfarenhet av Office 365 och Azure AD
• Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
• Du har goda kunskaper om Windows och grundläggande kunskaper om MAC-OS och Linux.
• Meriterande med erfarenhet av arbete enligt ITIL och processer

I rollen som 2line IT-support pratar du dagligen med kollegor, kunder och användare och räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan anpassa dig utifrån personen du pratar med och är pedagogisk i din kommunikation. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. Du blir motiverad av problemlösning och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. Du anstränger dig alltid för att kunna leverera bästa möjliga lösning, och du uppskattar att se konsekvenserna av jobbet du lägger ner. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar metodiskt.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Moa Liljendahl
moa.liljendahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8121689

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: