2nd line agent till företag inom bank och finans

Total Resurs AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Total Resurs AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Vi söker nu för kunds räkning en 2nd line agent för att förstärka det befintliga teamet inom Service Desk. Teamet består idag av 4 resurser varav 3 är 2nd line agenter och en Technical Support Engineer.

Publiceringsdatum
2014-11-11

Företaget
Vår kund står för konkurrenskraftiga processer och effektivt arbetsflöde vid bankkontor och butiker. Målet är att omforma processer, i synnerhet i interfacet med kunden, med hjälp av informationsteknik. För att stödja förändringsprocessen erbjuder företaget ett omfattande utbud av IT-baserade lösningar till slutkunder inom båda sektorerna.

Vår kund erbjuder

Du kommer att arbeta i nya fräscha lokaler på huvudkontoret i Solna och rapporterar till ansvarig för Servicedesken. En 2nd line agent är ansvarig för tekniska analyser av inrapporterade incidenter och serviceärenden inom företagets ärendehanteringssystem samt att även ge support till kunder, slutanvändare och fältservicetekniker. Målet är att i största möjliga utsträckning, försöka lösa incidenter per telefon eller remote men i de fall där en insats på plats hos kunden är nödvändig även förse incidenten med ett reservdels- samt ett åtgärdsförslag.

Du kommer att arbeta med incidenthantering och ta hand om tilldelade incidenter från en dedikerad lista/kö i förhållande till en avtalad SLA (åtgärdstid), skapade av Call Receiver Agenter eller 1st Level.
Därefter återkomma med lösningsåtgärder och analys av specifika incidenter och serviceärenden inkluderat kontroll av servicehistorik med hjälp av dedikerade kunskapsbanker, eventuella log-filer eller journaler för att analysera och förstå felets art även förmå kunden att förstå hur denne själv kan hantera en uppkommen situation och därmed lösa den, i vissa fall med hjälp av remote-access. I de fall där ärendet inte kan lösas remote, ta fram ett lämpligt reservdelsförslag med anvisningar för ett "på-platsen-besök" av en fältservicetekniker.

Du förväntas tillhandahålla kompetens och lösningsförslag kring återkommande tekniska fel samt ge support till dispatchers, 1st Level Agenter samt fältservicetekniker.

Kompetens

Vi ser gärna att du har:
• Flera års erfarenhet från IT industrin
• Teknisk bakgrund, utbildning inom mekanik och/eller utbildning inom elektronik, alternativt flera års dokumenterad bransch- och arbetslivserfarenhet
• Minst 1 års erfarenhet från callcenter miljö, helst med teknisk inriktning
• Gärna djup teknisk kunskap kring operativsystem, nätverk (WAN; LAN) och god analysförmåga

Dina personliga egenskaper
Du bör vara kommunikativ och social i ditt sätt att vara. Du är kundorienterad och brinner för att hitta lösningar. Du trivs med att arbeta i team och ser inga hinder i att arbeta med förändringar och är öppen för nya idéer och lösningar. Det är viktigt att kunna agera snabbt och direkt vid hantering av incidenter och problem.
I rollen krävs det att du tar stort ansvar för ditt arbete och din egen professionella utveckling. Du talar och skriver svenska flytande samt att du har mycket
goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du även talar andra nordiska språk, gärna danska.

Tjänsten kommer att innebära inriktning mot produktsegmentet för retail.
Tjänsten innefattar ett skiftlagt schema, för närvarande måndag - fredag 7-18, men kan komma att ändras.
(Tidigt pass 7-15.30, ett dagpass 8-16.30 samt ett kvällspass 9.30-18)

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Linda Olin Hall, 073- 522 70 83

Vi erbjuder

Som konsult hos Total Resurs kommer du att arbeta med många intressanta företag och organisationer. Många tycker att det är den bästa av världar - dels att ha tryggheten av en anställning men ändå få möjlighet att hela tiden lära sig nya saker och utvecklas, träffa nya människor och se nya miljöer. Vanligtvis löper konsultuppdragen mellan 6-18 månader, även om vissa uppdrag kan vara längre än så. Våra uppdragsgivare finns inom flera olika branscher och är både större och mindre företag. Tillsammans med din konsultchef diskuterar du vad som passar bäst för dig. Viktigt är dock att du trivs med omväxling och utmaningar och att du är bra på att skapa kontakt och förtroende.

Om Total Resurs

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det ska märkas. Vi vill ta dig från IT-generalist till IT- specialist, hos oss kan du göra hela resan. Som anställd hos oss erbjuds du en tydlig och utmanande kompetensutvecklingsplan, som vi tillsammans sätter upp utifrån dina mål och visioner. Förutom utbildningar, seminarier och certifieringar har du som anställd också möjlighet att ansöka till ett mentorskapsprogram, Total-trainee. Vi är ett av de bolag som faktiskt investerar i vår personal. Vårt humana arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet.
Läs mer på www.totalresurs.se

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 51
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Olin Hall

Företag
Total Resurs AB

Adress
Total Resurs AB
Gustav III:s Boulevard 46, 8tr
16973 Solna

Kontorsadress
Gustav III:s Boulevard 46, 8tr, Solna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2063534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Total Resurs AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Total Resurs AB: