2nd/3rd line Supporttekniker inom Telekom
Alltele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ / Supportteknikerjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alltele Allmänna Svenska Telefonaktiebolaget (publ i Umeå,
Skellefteå,
Vilhelmina,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Drivs du av att ge god service, är intresserad av telekom och vill arbeta i ett väl sammansvetsat team?
Nu utökar vi vår 2nd och 3rd line support i Umeå och söker därför dig med erfarenhet från telekombranschen som brinner för att i alla lägen ge förstklassig service.
Publiceringsdatum2016-07-06ArbetsuppgifterI Umeå finns vår 2nd- och 3rd line support samt vårt nätverkscenter.
Du kommer huvudsakligen att arbeta med: 2:a och 3:e linjens teknisk support av våra växellösningar, mobiltelefoni, IP-telefoni, IPTV och olika typer av internetaccess samt vid behov även bistå vid leverans och driftsättning av dessa tjänster.
Din uppgift är att ta över där 1st line inte kommer längre, och antingen hjälpa dem med en lösning, eller själv lösa problemet och tillsammans med kund säkra funktion.
ProfilVi söker dig som är en självgående problemlösare, och samtidigt skicklig kommunikatör.
Givetvis har du förmågan att alltid ge god service, både till dina kollegor och kunder.
Du har mycket goda tekniska kunskaper vad gäller felsökning och felavhjälpning inom nätverk och IT.
Du bör ha minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, samt goda generella kunskaper inom telekom. Har du tidigare arbetat med support av SIP-trunkar och/eller moln- och mobilväxlar är det en fördel.
Det kan av och till vara högt tempo och krävs att du kan hantera en mängd olika typer av ärenden under en dag, utan att göra avkall på kvaliten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten är ett vikariat på minst 6 månader, men för rätt kandidat finns det sen goda möjligheter för en tillsvidareanställning.
Om AllTele
AllTele har sedan starten 2002 varit en utmanare på den svenska telekommarknaden och är idag en ledande helhetsleverantör med ambitionen att leverera stabila och högkvalitativa tjänster till konkurrenskraftiga priser, både på privat- och företagsmarknaden.
Mottot är att kunden alltid ska vara i fokus. Vår idé handlar om att vara nära kunden för att kunna ge en mer personlig upplevelse i kontakten med oss
Vi levererar kompletta lösningar för hem- och mobiltelefoni, bredband via fiber, telejack och det mobila nätet samt både kabel- och IP-TV.
AllTele är börsnoterat på Nasdaq OMX.
Mer information finner du på
http://foretag.alltele.se/omVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
40h/vecka. Arbetet är förlagt måndag-fredag, kontorstid.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-01
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@alltele.seKontaktLinus Skoglund, Kundservicechef 0841300020
linus.skoglund@alltele.seFöretagALLTELE ALLMÄNNA SVENSKA TELEFONAKTIEBOLAGET (PUBL
AdressALLTELE ALLMÄNNA SVENSKA TELEFONAKTIEBOLAGET (PUBL
BOX 42017
12612 STOCKHOLM
KontorsadressTELEFONVÄGEN 30
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0910-200000
E-postadress:
anders.lundstrom@alltele.se Jobbnummer 2943134
Observera att sista ansökningsdag har passerat.