2 st Utredare

Halmstads kommun, Bygglovsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Bygglovsavdelningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Byggnadskontoret arbetar för att kommunen ska ha en väl fungerande, tillgänglig och hållbar samhällsstruktur, som är estetiskt tilltalande och bygger på en god arkitektur. Vi ansvarar bland annat för kartförsörjning, bygglov och lantmäteriförrättningar.

Byggnadskontoret är i ett starkt utvecklingsskede för att möta framtiden både gällande stöd till medborgarna och som en viktig aktör i att bygga ett växande Halmstad. Vill du vara med?

På förvaltningen är vi idag ungefär 50 kollegor fördelade över fyra avdelningar och nu utökar vi bygglovsavdelningens servicedel. bygglovsavdelningen består i dagsläget av bygglovsadministratörer, bygglovshandläggare och bygglovsingenjörer. Vi erbjuder en tjänst som utefter kontorets behov och din förmåga att få oss att bli bättre på det vi gör, kan komma att växa och utvecklas med dig väl på plats.


Publiceringsdatum
2019-02-22

Arbetsuppgifter
• Svara på medborgarnas frågor gällande vad som krävs vid olika lov-, anmälnings-, och tillsynsärenden.
• Verka för en god bebyggd miljö.
• Kvälls och helgarbete kommer att förekomma.
• Utföra aktiv tillsyn inom strandskydd och enligt miljöbalken.
• Tjänsten innebär handläggning gällande tillsyn enligt plan-, och bygglagen

För att kunna hjälpa oss och vår organisation att bli Sveriges bästa byggnadskontor tror vi att du behöver vara klarsynt och modig. Viktigt är också noggrannhet, analytisk förmåga samt ett självständigt tänkande. I ditt möte med andra människor är du lyhörd, sympatisk och nyfiken. Du representerar alltid hela kommunen i dina möten och behöver därför kunna sätta in dig själv i en helhet. trivas i rollen tror vi att du är noggrann, initiativritagande, analytisk, självständig och att du har en förmåga att se helheten. I ditt möte med andra människor är du lyhörd, sympatisk och orädd. I ditt arbete arbetar du självständigt, konsekvent och noggrant.

I ditt arbetssätt ser du det som en självklarhet att samverka med andra aktörer och andra förvaltningar inom kommunen. Du har lätt för att ta reda på vad som gäller och tala om det för den som det gäller. Människor i din närhet skulle beskriva dig som trevlig, noggrann, tydlig och en person som lyfter både kollegor och organisation..

Arbetsuppgifterna består främst i att handlägga och föredra de ärenden som förekommer i myndighetens verksamhet samt att göra tillsynsutredningar. I arbetsuppgifterna ingår även att delta vid inspektioner.


Kvalifikationer
Vi ser gärna att du ha en utbildning inom bygglovshandläggning, arkitektur, plan- och bygglagen, utredare inom rättsväsendet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ser gärna att du jobbat med någon form av tillsyn, handläggning eller annan form av utredningsarbete.

Meriterande är god kunskap om offentlig förvaltning och myndighetsutövning.

Du är kunnig inom Microsoft Officepaketet.
Du använder obehindrat IT som ett verktyg i vardagen och är bekväm i att sätta dig in i nya system.

Som medarbetare är du lösningsorienterad, vill bidra till förbättringar samt är lyhörd. Du är också strukturerad, ansvarstagande och trivs med att arbeta med komplexa frågor. Du gillar ett varierat arbete i tidvis högt tempo med många pågående aktiviteter där du behåller lugn och fokus. Stor del av arbetet består av inspektioner och besök som utförs självständigt därför krävs B-körkort. Eftersom arbetet innebär många interna och externa kontakter behöver du ha god samarbetsförmåga och hög servicenivå du skall även kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

För dig är likabehandling en självklarhet och du har ett gott bemötande gentemot såväl kollegor som externa kontakter. Vi tror att du är en stabil, prestigelös, engagerad och kunnig person som med gemensamma mål i sikte trivs bra med att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker två personer varan en tjänst är tillsvidare och en är tidsbegränsad på 11 månader.

ÖVRIGT

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-24
Ange följande referens när du ansöker: C25570 - 2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Finyak 0733-05 40 81

Företag
Halmstads kommun, Bygglovsavdelningen

Adress
Halmstads kommun, Bygglovsavdelningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
4630036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Bygglovsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Bygglovsavdelningen: