2 Socialsekreterare

Höganäs kommun Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs

Vill du jobba hos oss i Höganäs och hänga med på vår resa?
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Tillsammans presterar vi på topp och når grymma resultat. Vi är säkra på att nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det måste du göra. Vi har invånaren och servicen i fokus och det ser vi som en självklarhet att du också har.

Inte skrytsamma men stolta, det är höganäsbornas tankar om sin plats. Vi vet att Höganäs är en populär plats att bo, leva och verka på. Så populär att kommunens befolkningsmål ser ut att bli verklighet flera år innan förväntat.

Våra medarbetare är vår främsta styrka och sättet våra medarbetare beter sig och känner på jobbet blir kommunens identitet. Därför jobbar vi inifrån med hjälp av våra interna ledord kommunikation och koncerntanke. Det bidrar till ett öppet kommunikationsklimat kollegor emellan och ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare och Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Så, har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då är du garanterat den vi söker!

Livet är i ständig förändring och på socialförvaltningen arbetar vi med att underlätta vardagen för kommunens invånare i olika livssituationer. Vi har hand om myndighetsutövning, verkställighet inom individ och familj samt uppföljning av verksamhet. Det innebär att du kommer ha kollegor som är exempelvis socialsekreterare, utredare och biståndshandläggare och som arbetar med missbruk, våld i nära relationer, barn - och familjefrågor och mycket mer. Du erbjuds en spännande arbetsplats och meningsfulla arbetsuppgifter där människan och individen har största fokus. Ditt arbete gör skillnad och är viktigt - på riktigt!

Tjänsten innebär att arbeta med flyktingmottagning och ekonomiskt bistånd. Ekonomi- och flyktingenheten är tillsammans med Barn, ungdom och familjeenheten och Vuxenenheten organiserad under Individ- och familjeomsorgen inom Socialförvaltningen.
Enheten har för närvarande 16 anställda; socialsekreterare, budget- och skuldrådgivare, assistent och receptionister.



Publiceringsdatum
2019-06-11

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du i huvudsak arbetar med nyanlända flyktingar och skyddsbehövande. Vi arbetar aktivt på både individ- och familjenivå för att våra nya kommuninvånare ska kunna etablera sig och känna sig delaktiga i Höganäs kommun. Vi har ett nära samarbete inom kommunen och med externa intressenter såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Region Skåne.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med flyktingar som lider av trauman och/eller svåra flyktupplevelser.
De många gånger kvalificerade uppdragen på tjänsten kräver förmåga att tolka och tillämpa olika regelverk samt informera om och följa upp dem på rättssäkert sätt.
Vi samverkar med föreningslivet och frivilligorganisationer för att matcha aktiviteter utifrån behov och intresse, både för individer och med grupper.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av någon form av engagemang i förening, volontärarbete eller liknande.
Handledning, utbildning och dagliga policymöten är aktiva arbetsverktyg.



Kvalifikationer
Du har
• socionomexamen
• god förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat.
• god förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter.
• erfarenhet av att arbeta med människor i förändringssituationer och /eller i kris.
• god dokumentationsförmåga , datorvana samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

• Vi söker dej som:
• Vågar tänka nytt.
• Tar ansvar för verksamheten och utvecklingen av den.
• Värdesätter laganda, positiv attityd och engagemang.
• Har drivkraften att vilja lära nya saker och vilja till personlig utveckling.

Då du arbetar med människor i en förändringssituation kommer vi att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Eftersom vi i denna rekrytering tillämpar löpande rekrytering betyder det att vi kan påbörja anställningsprocessen innan ansökningstiden gått ut.

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-09-16 , upphör: 2020-10-02 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-16
Ange följande referens när du ansöker: A885615
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tina Sjödahl 042-33 72 13
Susanne Bromée 042-33 73 79

Företag
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Adress
Höganäs kommun Socialförvaltningen
Centralgatan 20
26382 HÖGANÄS

Kontorsadress
Centralgatan 20 26382 Höganäs

Jobbnummer
4827377

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen: