2 Kommunvägledare till Söderhamns kommun

Söderhamns Kommun / Kundservicejobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamns Kommun i Söderhamn

Kundtjänst

Är du en person som vill förbättra och utveckla arbetssätt och rutiner? Är du den där kollegan som på ett konstruktivt sätt ifrågasätter invanda arbetssätt och bidrar med energi till en arbetsgrupp? Då kanske du är den vi söker. Vi söker två nya kollegor till vår Kundtjänst som vill vara med på vår kommungemensamma förbättringsresa.

Publiceringsdatum
2021-10-25

Arbetsuppgifter
Som kommunvägledare arbetar du i Söderhamns kommuns kundtjänst och är ett ansikte utåt för hela kommunen. Det operativa arbetet i kundtjänst innebär att ge personlig och god service, vara lyhörd och samarbetande.

Kunder kontaktar oss på olika sätt, genom fysiska besök, telefonsamtal, e-post och sociala medier. Som kommunvägledare fångar du in kundens behov, bedömer inkommen fråga eller ärende, besvarar frågor och handlägger ärenden inom kundtjänsts uppdrag samt fördelar övriga ärenden till rätt funktion/person.

Kundtjänst är i en utvecklingsfas så du förväntas bidra till verksamhetens utveckling genom att självständigt arbeta med enklare analyser och ta initiativ som leder till effektivare processer och/eller ökad kundnytta. Du bör därför ha ett reflekterande förhållningssätt.

Profil
Vi söker dig som har ett tydligt kundfokus, en genuin servicekänsla och som trivs i rollen att vara kommunens ansikte utåt. Kanske har du tidigare erfarenhet av något kundserviceyrke i form av exempelvis kundtjänst, hotellkonferens eller liknande.

Du är nyfiken, kreativ och har förmåga att se nya möjligheter. Du skapar positiva möten och samarbetar både med externa kunder och med samarbetspartners inom kommunen.

Vi ser att du är självgående och du kan se på verksamheten eller uppdrag i ett helhetsperspektiv. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat och genom ett strukturerat arbetssätt planerar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt.

Du har en hög digital mognad i din yrkesroll då du kommer att arbeta i många IT-baserade systemstöd samtidigt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och god verbala förmåga. Du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Vidare är det meriterande om du hanterar det finska språket i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Provanställning kan komma att tillämpas.

Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Kommunstyrelseförvaltningen leder och samordnar kommunens verksamhet. Vi arbetar nära de politiska besluten, med specialistkompetens och service för medborgarna och våra kollegor. Här finns ett 90-tal medarbetare inom HR, ekonomi, kommunikation, näringsliv, turism, samhällsplanering och administration. Var med och skapa ett Söderhamn där människor vill bo och verka!

Varaktighet, arbetstid
1 tjänst tillsvidare och 1 tjänst visstid, vikariat t o m 2022-12-31, med möjlighet till förlängning. 100%. Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Söderhamns kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KF18/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Söderhamns kommun (org.nr 212000-2353)

Kontakt
Ann-Chatrine Jonsson, teamledare Kundtjänst
ann-chatrine.jonsson@soderhamn.se
0270-75029

Jobbnummer
6067671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamns Kommun: