2 Informationssamordnare till Sweco Projektstruktur i Göteborg

Sweco AB / Byggjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sweco AB i Göteborg, Varberg, Vänersborg, Götene, Halmstad eller i hela Sverige

Swecos projektledare erbjuder management- och projektledartjänster för alla typer av projekt och verksamheter. Uppdragen omfattar allt ifrån mindre ombyggnadsprojekt till stora komplexa nybyggnader samt infrastrukturprojekt.
Swecos affärsområde Projektstruktur, som ingår i bolaget Sweco Management, erbjuder en mängd olika verksamheter att hantera information på ett strukturerat och kvalitativt sätt. Kopplat till Swecos system erbjuder vi tjänster som är anpassade för effektiv informationshantering. Våra system minskar mängden administration och ökar samtidigt kontrollen över informationen. Vårt affärskoncept är att erbjuda kvalificerade internetbaserade system för projekt- och verksamhetsstyrning med tillhörande tjänster till privata och offentliga kunder för att utveckla deras affärer.
Kunderna är bland annat fastighetsägare/förvaltare med ett större eller mindre bestånd och tillhörande nybyggnads- och underhållsprojekt, industriföretag med större och mindre anläggningsprojekt eller kommuner med flera pågående projekt.
Sweco Projektstruktur i Göteborg expanderar nu och söker fler duktiga medarbetare inom de två tjänster som beskrivs nedan.
Handläggande informationssamordnare
Du skall ha ett antal års erfarenhet (helst 5-7 år, inte nyutexaminerad) av projektering och/eller samordning inom bygg- och fastighet, alternativt från ett support- och/eller utvecklingsföretag inom CAD.
Du kommer att få jobba självständigt och ansvarsfullt, i bygg- och anläggningsprojekt, nära kund och projektledare.
Du kommer bl.a. att:
• : agera projektstöd i byggprojekt där Du ska sköta all dokumenthantering (med projektdatabaser) och samordna all CAD-projektering
• : ta fram rutiner och direktiv för CAD-projektering och dokumenthantering till en fastighetsförvaltare och/eller till en projektgrupp
• : delta i olika typer av möten, som t.ex. projekterings-, CAD-samordnings- eller samgranskningsmöten
• : administrera en projektdatabas
• : få tillfälle att arbeta med expertstöd i säljuppdrag samt anbudsarbete och förstudierAssisterande informationssamordnare
Du skall ha ett antal års erfarenhet (helst 3-5, inte nyutexaminerad) inom bygg- och fastighetssektorn. Vi ser exempelvis att Du har arbetat på en teknikkonsultbyrå (t.ex. Konstruktion, El eller VVS). eller på en arkitektbyrå och har ett brinnande intresse för AutoCAD och/eller Revit. Du har tidigare arbetat med modellorienterad CAD-projektering, ritningsdefinitioner osv. och kanske har Du varit CAD-ansvarig i projekt.
Du kommer bl.a. att:
• : inför byggprojekt göra ett strukturerat CAD-upplägg, med t.ex. ritningsvyer, ritningsdefinitionsfiler, komplementfiler, ritningsstämpel, ritytor, block med attribut mm
• : administrera en projektdatabas
• : sammanställa CAD-ritat underlag från olika teknikområden inför samgranskning, i 2D eller 3D
• : utföra ritningsadministration inför arkiveringFör bägge tjänsterna gäller att Du ska vara mycket strukturerad och inneha ett stort ordningssinne, samt ha ett extra intresse för CAD- och dokumenthantering. Du skall ha arbetat som konsult och vara drivande, engagerad, nyfiken och affärsinriktad. Vidare har Du lätt att etablera och vårda kundkontakter och vill vara med och utveckla såväl vår egen som våra kunders verksamhet.
Du har mycket goda kunskaper i AutoCAD och Revit. Kunskaper i Navisworks och andra CAD-system är meriterande. Du vet vad vi menar när vi talar om SS032271, BH90 del 8, xref overlay, relativa sökvägar, paperspace, modelspace, viewports, UCS, mvsetup, setxrefconfig, scriptfiler mm.
Ange i Din ansökan vilken av de båda tjänsterna Du söker.
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Sweco är ett internationellt konsultföretag med samlad kunskap inom teknik, miljö och arkitektur. Koncernen omsatte cirka 5,3 Mdr SEK 2010 och har 6000 anställda i 11 länder, varav 3000 i Sverige. För närvarande genomför Sweco uppdrag i cirka 80 länder runt om i världen. Sweco är medlem på OMX Nordiska Börs i Stockholm.

Publiceringsdatum
2011-11-24

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan-Olof Cavanna, Gruppchef, 031-62 90 74

Företag
SWECO AB

Adress
SWECO AB
Box 34044
10026 Stockholm

Jobbnummer
1088963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sweco AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sweco AB: