2 Gruppchefer inom enheten Planering och utveckling, Socialtjäns
Nacka kommun, Planering och Utveckling / Sjukvårdschefsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun, Planering och Utveckling i Nacka I Nacka bor drygt 90 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Din arbetsplats
Enheten Planering och utveckling inom Socialtjänsten befinner sig i en utvecklingsprocess som bl. a innebär ett utvidgat uppdrag och resursförstärkning. En del av det utvidgade uppdraget består av att ansvara för socialtjänstens förebyggande arbete (beställa, följa upp och samordna/samverka kring förebyggande arbete) och att öka fokus på strategiskt utvecklingsarbete. Det pågår även en översyn av folkhälsofrågorna i kommunen vilket kan leda till att folkhälsoplanerare kommer att tillhöra enheten inom kort.
Enhetens huvudsakliga uppdrag och syfte är att vara ett stöd till den politiska nämnden, socialdirektören och till myndighetsenheterna i frågor gällande utveckling, uppföljning, kundval, verksamhetsuppföljning, kvalitet, utvärdering, upphandling och beställning av insatser. Enheten ansvarar för tio kundval och följer upp samtliga utförare av socialtjänstens insatser (fler än 200 stycken). Enheten består av 18 personer - enhetschef, planerare/utvecklare, nämndsekreterare, kvalitetsutvecklare, MAS och MAR.
Socialtjänsten i Nacka består av omkring 200 medarbetare fördelade på olika enheter; Äldre, Funktionsnedsättning, IFO Barn och unga, IFO Vuxna och stödenheterna Ekonomi och statistik samt Planering och utveckling.
Vi arbetar i Nacka Stadshus intill Forum Nacka.
Publiceringsdatum2012-02-23ArbetsuppgifterVi söker två gruppchefer till enheten Planering och utveckling, Socialtjänsten.
Enheten ska delas in i två grupper som kommer samarbeta kring många gemensamma uppdrag; en grupp med inriktning mot utveckling och en mot uppföljning/utvärdering. Vi söker därför två gruppchefer.
Ditt uppdrag
Du som gruppchef ska både kunna driva egna projekt och ha personal - och arbetsledaransvar för din grupp. Du ska vara motor i arbetet för en socialtjänst i framkant inom ditt ansvarsområde.
Tillsammans med enhetschefen bildar gruppcheferna en gemensam ledningsfunktion för enheten och ansvarar för att driva enhetens gemensamma utvecklingsfrågor samt att enhetens samlade resurser används optimalt utifrån uppdragen. Enhetens indelning av arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga och helhetssyn. Uppföljning och utveckling hör ihop!
KvalifikationerVi tror att du
• har adekvat högskoleutbildning
• har erfarenhet och kunskap från arbete inom socialtjänsten.
• har erfarenhet av utvecklings- och/eller uppföljningsarbete
• har kunskap och förståelse för vad som skapar kvalitet till våra medborgare i vår verksamhet
• arbetar systematiskt och proaktivt
• har en god analytisk förmåga och är bra på att uttrycka dig i tal och skrift
• är bra på att entusiasmera medarbetare.
Arbetsledarerfarenhet är meriterande
Särskilt meriterande är erfarenhet av utvecklingsarbete och/eller uppföljningsarbete inom socialtjänsten
Du behöver ha goda ledaregenskaper samt vara lösningsfokuserad, utvecklings- och samarbetsorienterad och drivande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-08
Ange följande referens när du ansöker: A258044
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Ivarsson, 08-718 7631,
marie.ivarsson@nacka.seFacklig kontaktTedros Asmelash, 08-718 89 71
Kristina Elstad, 08-718 75 86
FöretagNacka kommun, Planering och Utveckling
AdressNacka kommun, Planering och Utveckling
Granitvägen 15
13181 Nacka
Jobbnummer 1167345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.