2 folkbokföringshandläggare, Umeå

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele, Kramfors eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du registrerar, utreder och beslutar var en person ska vara folkbokförd. Arbetet innebär i första hand att du kommer att jobba med bosättnings- eller flyttningskontroll. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via telefon och skriftväxling.

På folkbokföringssektionen i Umeå är vi totalt cirka 18 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller samhällsvetenskap
• är serviceinriktad
• kan skapa förtroendefulla relationer och har lätt för att samarbeta
• har lätt att anpassar dig till nya förutsättningar
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo utan att göra avkall på noggrannhet eller kvalité
• är resultat- och målinriktad.

Det är meriterande om du har erfarenhet av utredningsarbete vid en myndighet som innebär myndighetsutövning.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-11-08

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inga-Lill Hörnström, sektionschef, 010-578 40 07
Anders Hendel, HR-konsult, 010-574 86 79
Tomas Ahlström, ST, 010-578 40 10
Christofer Karlsson, Saco, 010-578 41 62

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1386479

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: