1st-line IT-Supportkonsult
Grandeur Sweden AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Grandeur Sweden AB i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige För att upprätthålla en hög professionell nivå i 1st-line är det viktigt att de medarbetare som jobbar där har rätt kompetens, är kundorienterade och har erfarenhet av att jobba i en service desk. Det är mycket viktigt att slutanvändaren får ett professionellt och förtroendeingivande bemötande.
Det är även viktigt att dessa medarbetare har förmågan att driva förbättringar i organisationen kring 1st-line och dess stödprocesser.
Vi söker just nu 3 st personer till 1st-line support för konsultuppdrag. Jobbet innebär dels att arbeta som IT-support men även vara med att förbättra supporten. Företaget genomgår i dagsläget en omorganisation av supporten och man kommer ha en stor del i utvecklingen av det nya systemet. Uppdraget är mot ett utav nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. Sökande bör ha minst 2 års erfarenhet av arbete med 1st-line support och kundtjänst. Även erfarenhet av att jobba med att bygga upp FAG och självhjälpverktyg.
Rollens uppgifter är bl.a.
• Utföra supportaktiviteter enligt de processer och instruktioner som finns
• Registrera alla ärenden som tas emot av service desk
• Initial support och klassificering av ärenden
• Undersöka, diagnostisera och lösa ärenden, samt samla in relevant information
• Delegera och eskalera ärenden till 2nd-line när de inte går att lösa inom en given tid
• Monitorera incidentverktyg, supportmailboxar och telefonilösningen
• Återkoppla och informera användare som har registrerat ärendet om hur ärendet utvecklas och dess lösning.
• Agera på SLA-tider och andra specificerade servicenivåer
• Stänga ärenden
• Aktivt granska och se förbättringsmöjligheter i organisationen och arbetsprocessen
• Ta initiativ till och genomföra förbättrande åtgärder
Sakkunskaper:
• Kunskap i ITIL och de processer som rör service management
o Hög IT-kompetens:
o PC och nätverkskompetens
• Officepaketet
• Kunskap i flera olika verktyg för ärendehantering och telefon
• Kunna uttrycka sig väl på både svenska och engelska (skriftligt och muntligt)
• Kunskap i övriga nordiska språk (NO, DK, FI)
Sökandes egenskaper:
• Ha en hög professionell servicenivå
• Förmåga att följa processer och rutiner
• Öppen för inlärning av nya system och verktyg
• Hög samarbetsförmåga
• Kundfokuserad och har hög förmåga att sätta sig in i kundernas problem
• Ha ett supportorienterat beteende:
• Trevlig (rätt ordval, positiv)
• Visar förståelse för användarens ärende och problem
• Pedagogiskt och förklarande bemötande
• Vara tillmötesgående och ta ägandeskap över ärendet
• Ser det som naturligt att kontinuerligt återkoppla och statusuppdatera användaren på hur ärendet behandlas
• Förmåga att se utvecklingsmöjligheter
• Stark vilja att förbättra och utveckla organisationen
• Initiativtagande
• Framför gärna sin åsikt
Söker du en utmaning med goda framtidsutsikter/utvecklingsmöjligheter så är detta en väldigt rolig tjänst inom IT-support.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Solna
Kontakt: Mattias Lindberg, tel. 0761-6116111
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Publiceringsdatum2012-10-23Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
mattias.lindberg@grandeur.seKontaktMattias Lindberg, 0761611611,
mattias.lindberg@grandeur.seFöretagGRANDEUR SWEDEN AB
AdressGRANDEUR SWEDEN AB
SKEPPARGATAN 75
11530 STOCKHOLM
KontorsadressSKEPPARGATAN 75
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0761-611611
Jobbnummer 1372395
Observera att sista ansökningsdag har passerat.