1st och 2nd line support för butiksdatasystem
Visma Retail AB / Supportteknikerjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Norrtälje,
Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 320 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hosting-partner. Koncernen har över 5 000 anställda, varav drygt 1 400 i Sverige. 2010 uppgick omsättningen till 4 168 miljoner norska kronor.
Visma Retail har en stark tillväxt i Norden och vi behöver nu förstärka med ytterligare en medarbetare till vår 1st och 2nd line support. Vi erbjuder dig ett spännande arbete tillsammans med ett sammanhållet gäng medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda, glädje och utveckling.
Tjänsten innebär huvudsakligen arbete på kontoret med hantering av kundanmälda supportärenden och analytisk felsökning, det kan även förekomma resor till kund och support på plats i butik. Support sker på våra produkter direkt mot våra slutkunder via telefon, uppkopplat via fjärrstyrningsprogram och ibland även ute hos kund. Då vi söker någon med både goda IT-kunskaper samt med erfarenhet av våra kunders arbetssätt, kassa- och backofficesystem så tror vi att du har utbildning och erfarenhet inom databranschen alternativt att du har haft systemansvar inom en detaljhandelsorganisation. Då en av våra kunder har sin hemvist i Finland så skall du behärska Finska både i tal och skrift.
Vi ser också nedan kunskaper och erfarenheter som meriterande
• Utöver Svenska, Finska och Engelska i tal och skrift även Danska eller Norska, då vi är i en expansiv fas i dessa länder
• Erfarenhet av ITIL (IT Infrastructure Library) som är det ramverk som vi organiserar och driver supportfunktionen efter.
• Tidigare erfarenhet från arbete inom support
• Goda kunskaper om MS SQL Server miljöer
Generella förväntningar på dig som medarbetare inom supporten
• Du skall vara noggrann samt tycka om problemlösning och felsökning.
• Ha god social-, kommunikations- och samarbetsförmåga
• Du har lätt att förmedla budskap och instruktioner till både dina kollegor och till våra kunder.
• Du har en positiv inställning till dynamiska miljöer.
• Du tycker om att ta ansvar och har förmåga att självständigt och i grupp driva uppgifter alternativt tycka om att leda en grupp människor.
• Känna till och arbeta efter företagets mål, syfte, inriktning och resultat
• Främja förbättring och utveckling
• Ha vilja, energi och en positiv inställning
• Vara en god ambassadör för Visma
Tjänsten tillsätts om möjligt under februari
Visma Retail tillämpar provanställning i 6 månader.
Välkommen med din ansökan!
Ev frågor besvaras av Roger Frödin eller Gill Tigerhielm på Visma Retail
Publiceringsdatum2011-12-19Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRoger Frödin
FöretagVisma Retail AB
AdressVisma Retail AB
Roslagsgatan 6-8
76123 Norrtälje
Jobbnummer 1109181
Observera att sista ansökningsdag har passerat.